تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۴۹
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۴۴۵۱۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

خبرهای خوش قرارگاه خاتم برای خراسان شمالی/ اجرای 3 پروژه عمرانی بزرگ برای استان

می متالز - معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در اجرای ۳ طرح راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد، بیمارستان راز و جرگلان و معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی خود را به خراسان شمالی اعلام کرده است.
خبرهای خوش قرارگاه خاتم برای خراسان شمالی/ اجرای 3 پروژه عمرانی بزرگ برای استان

به گزارش می متالز، غلامرضا هوائی  با اشاره به به لزوم اجرای پروژه های عمرانی گسترده در خراسان شمالی اظهار کرد: ظرفیت بزرگی در استان وجود دارد که مغفول واقع‌شده لذا با همکاری قرارگاه خاتم و اجرای چند پروژه زیربنایی در راستای محرومیت‌زدایی گام برمی‌داریم.

معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی ضمن اشاره به مشارکت فعال قرارگاه خاتم‌الانبیاء در اجرای پروژه‌های زیربنایی استان، اعلام کرد: مطالعه طرح‌هایی که ظرفیت واگذاری دارند، به‌پایان رسیده و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در اجرای ۳ طرح راه‌آهن گرگان - بجنورد - مشهد، بیمارستان راز و جرگلان و معدن آلبلاغ اسفراین اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویکردمان حرکت به سمت پروژه‌های زیربنایی توسعه محور است، اضافه کرد: در سفر چهارشنبه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به همراه هلدینگ های قرارگاه، چند طرح دیگر ازجمله پروژه فرودگاه دوم نیز مطرح می‌شود.

هوائی تصریح کرد: در شهرهای خراسان شمالی فعالیت عمرانی خاصی انجام‌نشده لذا باید یک جهاد عمرانی در استان راه‌اندازی شود.

معاون استاندار خراسان شمالی بابیان اینکه از بخش منابع شهرداری‌ها و با حمایت استانداری ۶۴ پروژه تعریف کرده‌ایم که ۱۵ مورد از این طرح‌ها در هفته آتی کلنگ زنی می‌شوند، اضافه کرد: ساخت میدان سردار دل‌ها در ورودی تهران و المان باب الرضا (ع) در خروجی شهر به سمت مشهد، احداث دریاچه مصنوعی، پروژه هدایت آب‌های سطحی و کال‌ها، احداث دو هزار واحد مسکونی در حلقه سنگ، ساماندهی بازار سبزه‌میدان، درختکاری دو هزار اصل نهال چنار و ... ازجمله این طرح‌هاست.

هوائی بابیان اینکه برنامه اجرای ۲۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه خراسان شمالی را به استان فاقد نیاز به مسکن در کشور معرفی خواهیم کرد.

وی بابیان اینکه استان خراسان شمالی را به یک کارگاه سازندگی تبدیل خواهیم کرد، گفت: در این مسیر انتظار می‌رود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در کنارمان قرار بگیرد.

گفتنی است، اجرا و کلنگ زنی بیمارستان رازوجرگلان یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» با عنوان «گلایه از نبود بیمارستان در «راز و جرگلان»» بوده است.

عناوین برگزیده