تاریخ: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۰
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۱۴۴۶۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ۲۶ میلیارد دلار ارز خارجی

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ۲۶ میلیارد دلار ارزهای خارجی و وصول مطالبات ارزی خبر داد.
تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ۲۶ میلیارد دلار ارز خارجی

به گزارش می متالز، محمدرضا پور ابراهیمی با اشاره به تعامل مجلس با دولت و بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای خارجی شده و وصول مطالبات ارزی  گفت: تاکنون جلسات بسیاری برای این مهم برگزار شده و تعامل خوبی نیز شکل گرفته است.

وی افزود: تاکنون فهرستی از اطلاعات در حوزه ارزهایی که هنوز به داخل بازگردانده نشده تهیه شده است. با ورود دستگاه قضا به این موضوع روند بازگرداندن ارزهای صادراتی تسریع خواهد شد. امید می ورد نتیجه این نوع تعاملات در بازار و نرخ ارز مشهود شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: با برگشت ٢۶ میلیارد دلار ارز به اقتصاد قطعا تنظیم بازار با سهولت بیشتری انجام خواهد شد. نرخ ارز اکنون درگیر حباب قیمتی است اگر مولفه های خارج از اقتصاد مانند تحریم و کرونا را مدنظر قرار دهیم بخش عمده ای از تلاطم های فعلی بازار خارجی است.

پور ابراهیمی عنوان کرد: تورم داخلی نیز در تلاطم های اخیر نرخ ارز اثر گذار بوده از این روف تلاش مجلس و دولت کاهش هر چه بیشتر این نابسامانی ها به نفع بهبود وضعیت بازار است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده