تاریخ: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۴۴۷۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازار سرمایه رقم خورد:

ارزش معاملات از ۱۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد

می متالز - آمار نشان می دهد تا این لحظه ارزش معاملات در بازار سرمایه در مدار صعودی قرار دارد.
ارزش معاملات از ۱۸ هزار میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش می متالز، امروز چهارم آذر ماه و تا این لحظه ارزش معاملات بورس و فرابورس در بازارسرمایه به بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریال است که بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آن متعلق به بورس اوراق بهادار و بیشتر از ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هم به فرابورس اختصاص دارد.

حجم معاملات نیز تا این لحظه در بورس اوراق بهادار تهران حدود ۱۵ هزار میلیارد برگه سهم و در فرابورس ایران حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد برگه سهم است که دست به دست شده است.

شایان ذکر است، به ترتیب نمادهای شستا، ایران خودرو، بانک تجارت، ملی مس، سایپا، بانک ملت، زامیاد، سرمایه‌گذاری شاهد و فولاد مبارکه به ترتیب بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهادار تا این لحظه از آن خود کردند.

مدتی است که ارزش معاملات روند صعودی به خود گرفته است. این موضوع نشان از ارزندگی قیمت سهام و وجود جذابیت در این بازار برای سرمایه گذاران دارد و همانطور که آمار نشان می دهد، این روند همچنان ادامه دارد. براین اساس و طبق نظر کارشناسان حوزه بازارسرمایه لازم است سرمایه گذاران تنها به شاخص بورس تمرکز نداشته و ارزش معاملات را نیز از ویژگی های موثر و قوی بر روند بازار و تحلیل های خود قرار بدهند.

عناوین برگزیده