تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۴۵۱۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«شیوه نامه اصلاح شده» پس از تایید دولت اجرا می‌شود/همه محصولات برای عرضه باید به بورس بیایند

می متالز - در جلسه فعالان زنجیره فولاد با معاونت اقتصادی دولت برخی مواد ابتدایی شیوه نامه تنظیم بازار (تا ماده ۸ شیوه نامه) اصلاح شد و مابقی موارد اصلاحی نیز در جلسه ای که هفته آینده به میزبانی معاون رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، مورد بازنگری قرار می گیرد و آنگاه شیوه نامه اصلاحی اجرایی خواهد شد.
«شیوه نامه اصلاح شده» پس از تایید دولت اجرا می‌شود/همه محصولات برای عرضه باید به بورس بیایند

به گزارش می متالز، شنیده‌ها، حاکی از آن است که جلسه امروز بعد از ظهر در دفتر معاون اقتصادی رئیس جمهور برای بررسی و اصلاح شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد از ساعت ۱۵ آغاز شد و دقایقی قبل به پایان رسید.

در ابتدای این جلسه نهاوندیان تاکید کرد: این شیوه نامه به هیچ عنوان به دنبال ایجاد رانت و امضای طلایی نیست و چنانچه در جلسات همفکری با بخش خصوصی به این نقطه برسیم که برخی مواد در این خصوص ابهام دارد، آن را اصلاح می کنیم. وی همچنین عنوان کرد: جمع بندی این جلسات به عنوان مصوبه اصلاحی نیست و تصمیم نهایی توسط دولت اخذ خواهد شد.

همچنین در این جلسه علاوه بر مدعوین مندرج در دعوتنامه، دکتر قالیباف، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز حضور داشت.

بنابراین مقرر شد «شیوه نامه اصلاح شده» پس از تایید دولت مورد اجرا قرار گیرد و کارگروهی با حضور تشکل های بخش خصوصی در جهت اجرایی کردن این شیوه نامه تشکیل خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه پیشنهاد اصلاح برخی مواد ابتدایی جمع بندی شده و مابقی پیشنهادات اصلاحی نیز در جلسه ای که هفته آینده به میزبانی دکتر نهاوندیان در نهاد ریاست جمهوری برگزار شود، بررسی خواهد شد.

شنیده ها از منابع موثق حاکی از این است که پیشنهاد اصلاح موارد زیر در جلسه امروز مورد جمع بندی دکتر نهاوندیان قرار گرفته است:
۱- نرخ جهانی از یک ماه قبل به یک هفته قبل تغییر یابد.
۲- در بخش عرضه، همه محصولات از جمله «لوله و پروفیل» و «میلگرد های کلاف» هم وارد معاملات بورس کالا شود.

گفته شده است که در این جلسه جعفر سرقینی مدیرعامل فعلی آسکوتک ( معاونت معدنی پیشین وزارت صمت) و داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت بر «عدم اصلاح شیوه نامه و اجرای فوری آن» اصرار داشتند اما نظرات جمع به ویژه دکتر نهاوندیان بر این بود که شیوه نامه مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

قالیباف، رئیس سازمان بورس بسیار صریح از منافع سهامداران شرکت های فولادی دفاع کرده است و تاثیر این شیوه نامه بر بازار سرمایه را تشریح کرده است.

عناوین برگزیده