تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۴۵۱۹۸
سرویس خبر : انرژی

هلدینگ خلیج فارس ۲۵ طرح در حال اجرا دارد

می متالز - مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: این هلدینگ ۲۵ طرح بزرگ و کوچک با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد یورو در دست اجرا دارد.
هلدینگ خلیج فارس ۲۵ طرح در حال اجرا دارد

به گزارش می متالز، جعفر ربیعی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مجتمع پتروشیمی لردگان که از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با حضور حسن روحانی رییس جمهوری و وزرای نفت و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: هلیدنگ خلیج فارس با در اختیار داشتن ۴۰ درصد سهم تولید و صادرات پتروشیمی کشور در جهش دوم و سوم تولید ریل‌گذاری خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: این شرکت  امسال در برنامه جهش دوم چهار طرح در دستورکار خود دارد که نخستین طرح آن که امروز افتتاح شد مجتمع پتروشیمی لردگان است.

ربیعی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی کشور از بزرگترین مجمع‌های کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: این مجتمع ظرفیت تولید سالانه یک میلیون  و ۷۵ هزار تن اُوره و ۸۰  هزار تن آمونیاک را دارد که ۸۰ درصد این محصولات به خارج از کشور صادر می‌شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، درآمدزایی پتروشیمی لردگان را سالانه ۲۴۰ میلیون یورو اعلام کرد و گفت: همچنین برای اجرا و افتتاح این طرح ۷۵۴ میلیون یورو ارزی و یک هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

ربیعی خاطر نشان کرد: در زمان ساخت این پروژه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۴۵۰ نفر غیرمستقیم در این پروژه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری ۷۰۰ نفر مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم، در شرکت کود اوره شیمیایی لردگان مشغول به کار هستند.

وی پتروشیمی لردگان را دارای چهار ویژگی خاص دانست و افزود: بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی برای نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات، انجام ۲۸ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه، اشتغال بیش از ۸۰ درصد نیروهای بومی در مجتمع و پذیرش در فرابورس تهران قبل از بهره‌‎برداری از جمله این ویژگی‌ها به شمار می‌رود.

ربیعی با بیان اینکه هلدلینگ خلیج فارس ۷۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: همچنین این مجتمع دارای ۸۰ هزار سهامدار حقیقی است.

وی از افزایش تولید اوره آمونیاک در کشور با افتتاح مجتمع پتروشیمی لردگان خبر داد و گفت: حجم تولید اوره آمونیاک کشور از ۵.۶ میلیون تن در سال به ۶.۷ تن می‌رسد که این موضوع مصداق بارز جهش تولید به شمار می‌رود.

شرکت پتروشیمی اوره، آمونیاک لردگان که دوران بهره‌برداری آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، فردا، پنجشنبه ششم آذر ماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و بر اساس پیش بینی ها، سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

این مجتمع که با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن احداث شده، سالانه یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره و ۸۰ هزار تن آمونیاک تولید می‌کند و با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۵۴ میلیون یورو و  ۱۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

در زمان ساخت این پروژه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری ۷۰۰ نفر مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم، در شرکت کود اوره شیمیایی لردگان مشغول به کار هستند.

مجتمع پتروشیمی لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری  منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان لردگان واقع شده و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

عناوین برگزیده