تاریخ: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۳
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۱۴۵۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه دارا سوم به شرایط بازار بستگی دارد

می متالز - معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: ارائه دارا سوم منوط به ثبت نزد شرکت‌ها و نیز اوضاع مناسب بازار بورس است.
عرضه دارا سوم به شرایط بازار بستگی دارد

عرضه دارا سوم به شرایط بازار بستگی دارد

به گزارش می متالز، عباس معمار نژاد در پاسخ به این پرسش که چه زمانی صندوق دارا سوم در بورس عرضه می‌شود، گفت: صندوق دارا سوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کارهای ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحدهای سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کد ملی ارائه می‌شود.

وی افزود: واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری دارا سوم برای هر کد ملی تا سقف ۵ میلیون تومان و با تخفیف جدید ۲۰ درصد ارائه می‌شود، یعنی اگر فردی قبلا از تخفیف استفاده کرده باشد، در صندوق دارا سوم هم تا سقف ۵ میلیون تومان با تخفیف ۲۰ درصدی می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری را خریداری کند.

ارزش دارا سوم حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان است

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد ارزش صندوق دارا سوم گفت: ارزش این صندوق به قیمت‌های امروز بورس، حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان است که قرار است این سهام به مردم عرضه شود.

معمار نژاد در مورد اینکه چگونه می‌توان واحدهای صندوق دارا سوم را خریداری کرد، گفت:‌ مانند دارایکم و دارا دوم از طریق بانک و یا کسانی که کد بورسی دارند از طریق پنل معاملاتی کارگزاران بورس تا سقف ۵میلیون تومان قابل خریداری است.

وی افزود: در حال حاضر مجوزهای بورس برای تشکیل دارا سوم گرفته شده است و الان دنبال ثبت این صندوق نزد شرکت ثبت هستیم و برای صندوق مدیر شرکت تأمین سرمایه ملت تعیین شده است.

معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد اینکه چه زمانی دارا سوم ارائه می‌شود، گفت: بستگی به شرایط بازار دارد و همچنین قبل از آن باید این شرکت در نزد ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد.

عناوین برگزیده