تاریخ: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۴۵۶۳۳
سرویس خبر : انرژی

بررسی تکنیکال نفت برنت

می متالز - روند کلی حرکت نفت برنت صعودی ولی پرهیجان برآورد می‌شود. هفته گذشته، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، در تحرکات هیجانی قیمت نفت برنت از سقف کانالی که بین دو قیمت ۳۹ دلار و ۵۰ سنت و ۴۶ دلار و ۵۰ سنت از ۱۱۵ روز کاری قبل ایجاد کرده بود به سمت بالا حرکت کرد و با افزایش حدود ۵/ ۲ درصدی نسبت به هفته گذشته، از محدوده ۴۱ دلار به ۴۸ دلار رسید.
بررسی تکنیکال نفت برنت

به گزارش می متالز، با توجه به عبور قیمت از محدوده ۴۶ دلار و ۵۰ سنت به سمت بالا، احتمال لمس محدوده ۶۰ دلار به‌صورت هیجانی نیز وجود دارد که دو محدوده ۵۰ دلار و ۵۴ دلار می‌توانند مانع رسیدن قیمت نفت برنت به هدف قیمتی مذکور شوند. به این سطوح قیمتی مقاومت می‌گویند. در صورتی که از هیجانات خریداران نفت کاسته شود و نفت نتواند از سطوح فعلی بالاتر برود، ممکن است دوباره به کانال قیمتی که از ۱۱۵ روز کاری قبل در آن قرار داشت بازگردد و حتی تا سطح ۳۳ دلار و ۵۰ سنت نیز کاهش یابد که البته محدوده‌های ۳۹ دلار و ۵۰ سنت، ۳۷ دلار و ۵۰ سنت می‌توانند مانع رسیدن دوباره قیمت نفت به سطح قیمتی ۳۶ دلار شوند، اگر این ناحیه به سمت پایین شکسته شود، ناحیه ۳۳ دلار و ۵۰ سنت می‌تواند از کاهش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کند.

 

بررسی محدوده‌های قیمتی بااهمیت

در صورت افزایش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۵۰ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت بالا نشانه صعودی است و امیدها را برای ادامه رشد قیمت‌ها افزایش می‌دهد. در صورت افزایش بیشتر قیمت‌ها، مهم‌ترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از ادامه حرکت صعودی شود، محدوده ۵۴ دلار است.  در صورت کاهش قیمت‌ها، اولین منطقه‌ای که می‌تواند مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۶ دلار و ۵۰ سنت است. شکسته شدن این محدوده حمایتی به سمت پایین خصوصا با حجم زیاد نشانه نزولی است و ترس از احتمال تشکیل روند نزولی را برای سرمایه‌گذاران افزایش می‌دهد. این محدوده برای تحلیلگران محافظه‌کار از اهمیت خاصی برخوردار است. قیمت، برای عبور از این محدوده حمایتی به سمت پایین با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.

سمانه عاملی / تحلیلگر بازار

عناوین برگزیده