تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۲۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۴۵۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد خبر داد:

سه نتیجه مهم جلسه دوم بررسی و اصلاح شیوه نامه تنظیم بازار فولاد

می متالز - نماینده انجمن تولیدکنندگان فولاد از نتایج مهم جلسه دوم بررسی و اصلاح شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد خبر داد.
سه نتیجه مهم جلسه دوم بررسی و اصلاح شیوه نامه تنظیم بازار فولاد

به گزارش می متالز، احسان دشتیانه به نمایندگی از انجمن تولیدکنندگان فولاد با حضور در جلسه دوم معاون اقتصادی رئیس جمهور با ذینفعان زنجیره فولاد برای بررسی و اصلاح شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد درخصوص نتایج جلسه گفت: نهاوندیان در این جلسه تاکید کرد دولت با ابلاغ این شیوه نامه به هیچ عنوان به دنبال امضای طلایی و توزیع رانت نیست و اگر چنین موردی هم اتفاق بیفتد به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

وی افزود: اعتراض انجمن فولاد به اجرای شیوه نامه توسط معاون معدنی وزارت صنعت قبل از اصلاح اعلام شد و با توجه به ابهامات مطرح شده و تفسیر های متفاوت و جمع بندی نظرات حاضرین، قرار شد در کارگروه مصوب شده در جلسه قبل، دستورالعمل اجرایی این شیوه نامه با هدف رفع ابهامات، لحاظ کردن برنامه ها و تعهدات صادراتی کارخانجات و احصاء موارد استثنا ظرف یک هفته تدوین شود. همچنین مقرر شد میزان عرضه داخلی شرکت های فولادی با در نظرگرفتن عملکرد و برنامه های صادراتی کارخانه ها در همین دستورالعمل بصورت فرموله شده تعیین تا از تفسیرهای متفاوت و شائبه های امضای طلایی جلوگیری شود.

عضو هیات مدیره ذوب آهن ادامه داد: در مورد فولادسازان القایی هم مقرر شد با توجه به وضعیت خاص آنها در مقیاس تولید، تامین مواد اولیه و بازارهای فروش در کمیته ای با محوریت وزارت صنعت و با مشارکت انجمن فولاد و بورس کالا برای حل مسائل آنان چاره اندیشی شود. البته نهاوندیان تاکید کرد قرار نیست این راهکار ویژه مبتنی بر فروش خارج از بورس باشد بلکه باید این ساز و کار خاص به گونه ای طراحی شود که محوریت بورس کالا در فروش داخلی محصولات فولادی حفظ شود.

دشتیانه عنوان کرد: چالش تعهدات صادراتی فولادسازان برای ماه های آتی نیز مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد  دستورالعمل اجرایی شیوه نامه طوری تدوین شود که این تعهدات در نظر گرفته شود یعنی بطور مثال در تبصره ماده ۱۰، میزان عرضه شرکت ها برای اجرا از ۳ ماه آینده تعیین شود تا شرکت های فولادی بتوانند برای صادرات برنامه ریزی کنند.

وی به عنوان یک نماینده کوچک از جانب تولیدکنندگان فولاد و جامعه سهامداری از رئیس سازمان بورس قدردانی کرد که به عنوان یک مدیر شجاع به خوبی از منافع سهامداران دفاع کرده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده