تاریخ: ۰۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۶
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۱۴۵۶۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

واگذاری معادن قزوین باید قانونی و شفاف انجام شود

می متالز - استاندار قزوین با بیان اینکه هر نوع واگذاری معادن استان باید به صورت شفاف و قانونی انجام شود، گفت: انجام این مساله بدون شک جلوی برداشت‌های غیرمجاز و بی‌ضابطه معادن را خواهد گرفت.
واگذاری معادن قزوین باید قانونی و شفاف انجام شود

به گزارش می متالز، هدایت‌الله جمالی‌پور عصر پنجشنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: سازمان صمت متولی ساماندهی معادن سطح استان است و باید نسبت به شناسایی معادن بی ارزش از باارزش اقدام کند.
وی با تاکید بر لزوم هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های اجرایی در حوزه معادن استان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی حق ندارند از یکدیگر شکایت کنند و اگر اختلافی بین آنها بوجود آمد باید مساله از سوی مسوولان بالادستی و از طریق استانداری حل و فصل شود.
جمالی‌پور ادامه داد: مهمترین وظیفه شورای معادن تبادل اطلاعات جهت برطرف کردن اختلافات موجود در این بخش است تا بتوانیم ضمن همسویی دستگاه‌های متولی، به بهترین شکل ممکن از معادن موجود سطح استان بهره‌برداری لازم را به عمل آوریم.
وی با تاکید بر لزوم فعال‌سازی معادن غیرفعال و متروکه استان، تصریح کرد: از آنجایی که برداشتن شن و ماسه از حریم و بستر رودخانه‌های استان متعلق به شرکت آب منطقه‌ای است بنابراین هر نوع برداشت در این زمینه با هماهنگی این حوزه باید انجام شود.
استاندار قزوین ادامه داد: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی حریم و بستر رودخانه‌های کشور، میزان برداشت‌های غیرمجاز در این حوزه را باید مورد بررسی دقیق قرار دهد تا بتوانیم از دست اندازی افراد سودجو در این بخش جلوگیری به عمل آید.
به گفته وی، محیط زیست استان قزوین ماموریت دارد تا میزان آلایندگی معادن شهرهای استان، به خصوص آبیک را مورد بررسی قرار دهد تا ما بتوانیم برای تعطیلی و یا ادامه فعالیت آنها تصمیم گیری بهتری داشته باشیم.
جمالی‌پور با بیان اینکه معادن نقش مهمی در توسعه اقتصاد غیرنفتی کشور ایفا کرده و در این زمینه باید سرمایه‌گذاری بیشتری، به ویژه از سوی بخش خصوصی صورت گیرد، افزود: سیاست ما در توسعه معادن فعال سطح استان جلوگیری از خام فروشی این حوزه تا حد ممکن است.
در ادامه این جلسه موضوع برداشت‌های غیرمجاز صورت گرفته توسط پیمانکاران سد نهب، بالاخانلو، موسسه عاشورا، پیمانکار پروژه قزوین - تنکابن و سایر طرح‌های عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده