تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۴۵۷۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرعامل بورس تهران معرفی شد / ابقای صحرایی برای ۲ سال آینده

می متالز - هیات مدیره بورس تهران پس از گذشت بیش از 2 ماه بحث و بررسی در نهایت علی صحرایی را برای یک دوره 2 ساله دیگر به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب کرد.
مدیرعامل بورس تهران معرفی شد / ابقای صحرایی برای ۲ سال آینده

مدیرعامل بورس تهران معرفی شد / ابقای صحرایی برای ۲ سال آینده

به گزارش می متالز، در حالی تعیین مدیرعامل بورس تهران از اوایل ماه گذشته به یکی از موضوعات مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود که بعد از برگزاری چند جلسه هیات مدیره در هفته های قبل ، امروز بالاخره این ابهام برطرف و علی صحرایی برای دو سال دوم ( از اوایل مهر ۹۷ ) در سمت مدیرعاملی بورس تهران ابقا شد.

براساس این گزارش، پبش از این نام چند گزینه مطرح و برخی نامزدها هم اقدام به ارایه برنامه کرده بودند اما در نهایت هیات مدیره بورس تهران بعد از رایزنی های متعدد و با وجود اختلافاتی، تصمیم گرفت صحرایی در ساختمان سعادت آباد ماندگار شود و همچنان عنوان دار سومین مدیرعامل بورس تهران ( بعد از علی رحمانی و حسن قالیباف اصل ) باشد .

وی مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه صنعت نفت و کارشناسی ارشد را از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرک دکترای حرفه ای عالی مدیریت کسب و کار با گرایش حسابداری(DBA) را اخذ کرده و مرداد ۷۷ در سازمان کارگزاران بورس در سمت کارشناسی مدیریت بررسی سهام و طرح ها و اردیبهشت ۸۱ در سمت کارشناس مسوول بازرسی و بازار قرار گرفت.

پس از آن در مرداد ۸۳ کارشناس مسوول عملیات و نظارت بر بازار شد و بعد از تصویب قانون جدید بازار و شکل گیری ساختار جدید بازار سرمایه ، اسفند ۸۵ مدیر بازار بورس تهران و سپس از آذر ۹۰ تا مهر ۹۷ معاون بازار را برعهده داشت.

ترکیب هیات مدیره جدید بورس تهران شامل مهدی سدیدی از صندوق بازنشستگی بانک ها، محمدرضا محسنی (مدیرعامل سابق سپرده گذاری مرکزی) از بانک آینده ، علی شیرازی از سرمایه گذاری صبا تامین، جواد عشقی نژاد از سرمایه گذاری اهداف، بوستانی از کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، امیری از سرمایه گذاری تدبیر و امیر تقی‌خان تجریشی از سرمایه گذاری توسعه ملی هستند .

عناوین برگزیده