تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۴۶۰۹۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران مطرح کرد:

اراده فولاد مبارکه در زمینه اجرای طرح تحول دیجیتال یک موفقیت بزرگ است /صنایعی که ضرورت تحول دیجیتال را درک نکنند از بازار حذف می شوند

می متالز - رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران گفت: اراده فولاد مبارکه در زمینه اجرای طرح تحول دیجیتال یک موفقیت بزرگ است و اگر فولاد مبارکه در زمینه تحول دیجیتال، طبق استاندارهای بین المللی حرکت کند و الگوبرداری درستی از کشورها و صنایع پیشرو در این عرصه انجام دهد؛ مسلماً پیشتاز موفقیت در عرصه های مختلف است.
اراده فولاد مبارکه در زمینه اجرای طرح تحول دیجیتال یک موفقیت بزرگ است /صنایعی که ضرورت تحول دیجیتال را درک نکنند از بازار حذف می شوند

محمدرضا طلایی

به گزارش می متالز، محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در مورد ضرورت تحول دیجیتال در صنایع مختلف گفت: فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود و امروزه نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می کند.

وی در ادامه افزود: تحول دیجیتال در بخش تولیدی صنایع مختلف به عنوان موتور محرک اقتصادی باعث می شود از نهایت پتانسیل تولیدی در یک صنعت استفاده شود، همچنین در بخش بازاریابی، اداری، نیروی انسانی و... نیز به صنایع کمک فراوانی می کند و امروزه کشورهایی که از فناوری اطلاعات استفاده می کنند در مسائل اقتصادی پیشرو شده اند و این موضوع به افزایش درآمد آنها منجر شده است.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران در ادامه به نگاه عمیق و زیرساختی به تحول دیجیتال پرداخت و افزود: مجموعه هایی که ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات و تحول دیجتال را درک نکنند مسلما در آینده نزدیک از بازارهای داخلی و خارجی حذف خواهند شد، اما متاسفانه هنوز در کشور ما این موضوع را به عنوان قطار محرک اقتصادی درک نکرده اند و استفاده از فناوری اطلاعات را به عنوان یکی از واگن های این قطار در نظر گرفته اند. در صورتی که خیلی از کشورها امروزه از این حوزه به خوبی بهره مند شده اند.

طلایی با اشاره به اینکه فولاد مبارکه به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های صنعتی کشور که طرح تحول دیجیتال را آغاز کرده است گفت: اگر فولاد مبارکه در زمینه تحول دیجیتال، طبق استاندارهای بین المللی حرکت کند و الگوبرداری درستی از کشورهای و صنایع پیشرو در این عرصه انجام دهد؛ مسلماً به موفقیت بزرگی دست پیدا خواهد کرد و همانطور که جزء اصول اساسی این فرآیند است؛ تحول دیجتال می تواند زمینه ایجاد فرآیند های جدید را به وجود آورد. در صورتی که متاسفانه نگاه به این مساله در کشور ما فقط معطوف به مکانیزه شدن فرآیندها فعلی و امور جاری شرکت ها، اداره ها یا صنایع است که این نگاه باید تغییر پیدا کند. 

شایان ذکر است مرداد ماه امسال طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه با همکاری شرکت ایریسا به عنوان بازوی اصلی IT این شرکت در راستای هوشمندسازی این شرکت در تمام بخش ها، کلید خورد تا شرکت فولاد مبارکه به تکنولوژی نسل چهارم مجهز شود و از فناوری های نوظهور شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، ربات، واقعیت مجازی و خدمات ابری و ... استفاده کند.

طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه منجر به خلق ارزش های جدید، تنوع در محصولات، ارزان تر شدن آنها و ارائه نوآورانه این محصولات در کشور و در عرصه جهانی خواهد شد.

عناوین برگزیده