تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۱۴۶۴۴۳
سرویس خبر : متالورژی و مواد

آخرین جزئیات درباره تجمع کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز

می متالز - روز گذشته در حاشیه آیین معرفی مدیرعامل جدید شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز، تعدادی از کارگران با ابراز نگرانی از آینده شغلی و وضعیت کارخانه، دست از کار کشیدند تا اعتراض خود را به گوش مسوولان برسانند.
آخرین جزئیات درباره تجمع کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز

به گزارش می متالز، پس از واگذاری شرکت ماشین سازی به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، «تقوامنش» به عنوان مدیرعامل جدید معرفی و روز گذشته با حضور مدیرکل کار و رفاه اجتماعی استان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معارفه شد.

برخی منابع خبری علت تحصن  کارگران  اعتراض به انتصاب مدیرعامل جدید عنوان شد.حبیب امین زاده رئیس سازمان صمت هم  از تشکیل جلسه ای  برای رفع دغدغه های کارگران خبر داد.

او همچنین گفت: جزئیات موارد مربوط به این موضوع متوجه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

حسین فتحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان در خصوص این مساله گفت: برای کارخانه ریخته گری ماشین سازی سر پرست جدید معرفی شده بود و برخی از کارگران نگران آینده شغلی خود بودند، چون اولین بار است که شرکت گسترش صنایع ایران این کارخانه را تحویل می گیرد.

به گفته فتحی، کارگران دغدغه این را داشتند که امنیت شغلی آنها و روند تولید به چه شکلی خواهد بود.

او در ادامه  به جلسه عصر دیروز خود با برخی مسئولان پیرامون این مسئله اشاره کرد و بیان داشت: قرار شد کارخانه با توافق و تعامل کارگران، مدیران استانی و سرپرست جدید، اداره شود و سازمان گسترش هم نسبت به نقدینگی و تامین مواد اولیه اقدامات خود را انجام دهد.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان خاطر نشان کرد: قرار شد سازمان گسترش پیگیر مشکلات کارگران و تکمیل اعضای هیئت مدیره شود و متولیان کارگران متعهد شدند که امنیت شغلی آنها را فراهم کنند.

فرماندار شهرستان تبریز نیز، نگرانی کارگران را متوجه دغدغه شغلی آنها به دلیل معرفی سرپرست جدید دانست.

بهروز مهدوی در این باره گفت: بازرسانی از طرف فرمانداری به کارخانه اعزام می شوند تا دلیل نگرانی کارگران احصا و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

کارخانه ماشین سازی تبریز به عنوان یکی از کارخانجات مادر در شمالغرب کشور، در سال های اخیر خصوصی سازی  شد  اما بعد با دخالت دستگاه قضایی، دوباره به وضعیت سابق  برگشت.

عناوین برگزیده