تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۱۴۶۴۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی:

امکان جواب مستاجر تنها برای اسکان فرزندان ذکور

می متالز - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از افزودن یک بند جدید به روند تمدید اجباری اجاره‌نامه‌ها و گفت: اجرای مصوبه تمدید اجباری قرارداد اجاره همچنان تا سه ماه بعد از پایان کرونا ادامه دارد و فقط یک بند جدید به آن اضافه شده است.
امکان جواب مستاجر تنها برای اسکان فرزندان ذکور

به گزارش می متالز، محمود محمودزاده در خصوص جدیدترین شیوه اجرای مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره که تابستان امسال در ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد، گفت: اجرای این مصوبه به قوت خود باقی است و موجران نمی‌توانند مستاجران را جواب کنند.

وی ادامه داد: تنها تفاوتی که شامل اجرای این مصوبه شده است اضافه شدن بند چهارم با عنوان شرط استفاده ملک برای اولاد ذکور است. درصورتی‌که موجر ملک را برای سکونت فرزند ذکور خود بخواهند مستاجر باید ملک را تخلیه کند.

صاحبخانه‌ها بدون دلیل نمی‌توانند حکم تخلیه بگیرند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش‌تر در صورتی موجر می‌توانست حکم تخلیه ملک را بگیرد که مستاجر به تعهدات قبلی خود عمل نکرده بود و به عنوان مستاجر بد در مراجع قضایی شناخته می‌شد یا مالک ملک خود را فروخته بود اما اکنون شرط استفاده ملک برای فرزند ذکور هم اضافه شده است.

محمودزاده تاکید کرد: مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره تا ٣ ماه بعد از پایان کرونا اجرا خواهد شد و هیچ صاحب‌خانه‌ای نمی‌توانند بدون دلایل ذکر شده برای مستاجر خود حکم تخلیه بگیرد.

وی از دستگاه قضا بابت همکاری با وزارت راه در طول اجرای این مصوبه قدردانی کرد و گفت: این مصوبه تابستان و پاییز امسال به طور کامل اجرا شده است و بیشتر قراردادهای اجاره تمدید شد و دستگاه قضا حکم تخلیه برای مستاجران را اجرا نکرد.

به گفته محمودزاده در راستای اجرای دقیق‌تر و بدون نقص مصوبه تمدید اجباری قراردادهای اجاره، پیشنهاد جدید تخلیه ملک به دلیل سکونت اولاد ذکور اضافه شده است و این به معنای پایان اجرای این مصوبه نیست.

عناوین برگزیده