تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۴۶۴۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مقام مسوول خبر داد؛

جهش تولید سیمان در کشور با همت متخصصان ایرانی

می متالز - حسینی گفت: با همت مهندسان ایرانی شاهد رشد ۳۰ درصدی تولید سیمان بوده‌ایم.
جهش تولید سیمان در کشور با همت متخصصان ایرانی

به گزارش می متالز، حسینی  مدیر عامل سیمان تهران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به جایگاه و ارزش بسیج و تفکر بسیجی گفت: همت و توان مهندسان ایرانی نقش بسیار موثری در توسعه و تولید سیمان داشته است.

او با اشاره به ۲۹ شهید سیمان تهران و افتخارات این مجموعه چه در دوران دفاع مقدس و چه در سنگر تولید ادامه داد: با همت کارکنان مجموعه و با تلاشی بسیجی وار، در مقایسه با ۵ سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش تولید سیمان داشته‌ایم.

مدیرعامل سیمان تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته نه درگیر بیماری کرونا بودیم و نه به این شدت تحت تاثیر تحریم بودیم و همین امر باعث شد که با همت مهندسان ایرانی شاهد افزایش تولید سیمان در کشور باشیم.

حسینی اظهار کرد: هم اکنون کارگران و مهندسان ایرانی بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کنند و ما بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کلینکر تولید کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان تولید کلینکر به ۲ و نیم میلیون تن برسد.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران بیان کرد: پیش از این سیستم خروجی این خط تولید باعث ایجاد غبار در منطقه جنوب تهران و مشکلات بسیار زیادی می‌شد اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم و همچنین با فیلتراسیون‌های جدیدی که در این شرایط راه اندازی کرده‌ایم، این خط تولید مجهز شده است.

او ادامه داد: هزینه‌ای که برای فیلتراسیون خط تولید کرده‌ایم، یک و نیم میلیون یورو معادل ۱۰ میلیارد تومان بوده که سیستم خروجی را به الکترو فیلتر تبدیل کرده‌ایم و هم اکنون با پالایش‌های روزانه توانسته‌ایم نمره قبولی در تمامی اقدامات فیلتراسیون و سایر بخش‌ها کسب کنیم.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران اضافه کرد: ما در کنار راه اندازی مجدد خط تولید توانسته‌ایم اشتغالزایی را توسعه دهیم و تمامی این اقدامات با رعایت کامل مسائل زیست محیطی بوده است.

او تاکید کرد: با راه اندازی این خط مجدد توانستیم ۲۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۵۰۰ اشتغال غیر مستقیم را ایجاد کنیم.

مدیر عامل سیمان تهران با اشاره به تنگناها و مشکلات بخش تولید، نسبت به همراهی و همدلی تمامی مسئولان با جهادگران صنعت و تولید ابراز امیدواری کرد.

او با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) فرمودند، از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور شویم، گفت: همین یک کلام برای پی بردن به جایگاه ارزشمند بسیج کفایت می‌کند. ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر و فرهنگ بسیجی است.

در ادامه این برنامه علمدار  فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران با حضور  در مجموعه سیمان تهران گفت: هم اکنون ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بر اساس این واقعیت باید برنامه ریزی، دور اندیشی و اقدام کنیم.

علمدار ضمن تاکید بر نگاه به داخل و حمایت از تولید افزود: تولیدکنندگان ما در حال حاضر فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند اما نجیبانه به تولید ادامه می‌دهند.

او با تشکر از همت مدیریت و کارکنان سیمان تهران در راه اندازی مجدد خط ۶ این مجموعه افزود: این یک حرکت جهادی و بسیجی وار بود و ما در گام دوم انقلاب نیازمند چنین تفکر و شجاعتی در نگاه به داخل هستیم.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران، فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات شهرستان ری، مدیر عامل شرکت سیمان تهران  برگزار شد.

عناوین برگزیده