تاریخ: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۴۶۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

عوامل بازگشت بازار به مدار مثبت/ بازدهی مناسب سرمایه‌گذاران تا پایان سال

می متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار به رشد خود ادامه خواهد داد هر چند این رشد همانند ماه‌های گذشته پر شتاب نخواهد بود، اما با توجه به رکود سایر بازار‌ها افرادی که در این بازار باقی بمانند بازدهی خوبی کسب خواهند کرد.
عوامل بازگشت بازار به مدار مثبت/ بازدهی مناسب سرمایه‌گذاران تا پایان سال

عوامل بازگشت بازار به مدار مثبت/ بازدهی مناسب سرمایه گذاران تا پایان سال

به گزارش می متالز، صادق قاسمی اظهار کرد: کلیت بازار سبز است و با حجم خوبی هم مواجه شده نقدینگی مناسبی وارد بازار شده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: پس از ریزشی که صورت گرفت و موجب خروج حدود ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار شد طی چند روز اخیر حدود ۱۵ درصد این نقدینگی به بازار برگشته است که نکته مهمی است.

وی گفت: ثبات متغیر‌های کلان همانند نرخ دلار، بهتر شدن روند تجارت خارجی، تثبیت نرخ بهره و از همه مهمتر آزادسازی قیمت برخی از کالا‌ها همانند لاستیک موجب شده شاهد رشد بازار سرمایه باشیم.

قاسمی بیان کرد: گروه‌های صادرات محور همانند پتروشیمی، فولادی و معدنی وضعیت خوبی دارند و با توجه به پیش بینی بهبود روابط خارجی بازار سرمایه روز‌های بهتری خواهد داشت.

کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: کارشناسان تکنیکال معتقدند شاخص از سه شنبه هفته گذشته از کانال نزولی خارج شده و روند روبه مثبتی را طی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بازار به رشد خود ادامه خواهد داد هر چند این رشد همانند ماه‌های گذشته پر شتاب نخواهد بود، اما با توجه به رکود سایر بازار‌ها افرادی که در این بازار باقی بمانند بازدهی خوبی کسب خواهند کرد.

عناوین برگزیده