تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۱۴۶۵۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مقام مسوول وزارت صنعت اعلام کرد:

تشکیل ۳ میز داخلی‌سازی بخش صنعت به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو

می متالز - رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سه میز داخلی‌سازی به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو در روزهای گذشته به صورت مجازی خبر داد.
تشکیل ۳ میز داخلی‌سازی بخش صنعت به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو

به گزارش می متالز، «سید محمدمهدی هادوی» (چهارشنبه) با بیان اینکه برگزاری میزهای ساخت داخل و تعمیق داخلی‌سازی در وزارتخانه با قوت پیگیری می‌شود، افزود: با وجود پاندمی کرونا، اما با تدابیر اندیشیده شده میزهای داخلی‌سازی شامل دو میز پتروشیمی و پالایشگاهی و یک میز خودرویی در مجموع به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون یورو به صورت مجازی برگزار شد و صنعتگران داخلی و متقاضیان محصولات و خدمات به‌هم‌رسانی شدند.

وی خاطرنشان‌کرد: تا پیش از این ۱۱ میز داخلی‌سازی در زمینه‌های پتروشیمی، نیروگاهی، پالایشگاهی، خودرویی، مخابرات و لوازم‌خانگی برگزار شده بود.

هادوی، ارزش داخلی‌سازی‌ها در ۱۱ میز گذشته را حدود یک میلیارد یورو عنوان کرد که برخی از آنها به مرحله قرارداد رسیده و اجرایی شده و ۵۰ درصد تفاهمنامه‌های منعقد شده نیز به مرحله قرارداد رسیده است.

وی گفت: به این ترتیب تاکنون با برگزاری ۱۴ داخلی‌سازی، بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو داخلی‌سازی در حال اجرا است.

رییس مرکز ساخت داخل، ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از برنامه‌ریزی برای برگزاری میزهای جدید پالایشگاهی، پتروشیمی، خودرویی و برق و الکترونیک تا پایان سال خبر داد.

وزارت صنعت برای تحقق اهداف برنامه تعمیق ساخت داخل، در مجموع برای سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ دستیابی به هدف ۱۰ میلیارد دلاری داخلی‌سازی انواع اقلام کالایی وارداتی را به عنوان برنامه محوری خود تعیین کرده است.

عناوین برگزیده