تاریخ: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۴۶۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در هفت ماهه امسال صورت گرفت؛

3 هزار و 665 بنگاه، پروانه بهره‌برداری گرفتند

می متالز - جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در هفت ماهه امسال برای سه هزار و 665 بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده است.
3 هزار و 665 بنگاه، پروانه بهره‌برداری گرفتند

به گزارش می متالز، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در هفت ماهه امسال برای سه هزار و 665 بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر شده و زمینه اشتغال ۶۲ هزار و ۸۲۰ نفر فراهم شده است.

بر اساس این آمار در هفت ماهه امسال برای ۲۲ هزار و ۴۵ بنگاه جواز تاسیس و برای ۳۶۶۵ بنگاه پروانه بهره برداری صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۵.۱ درصد و ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

سرمایه پیش بینی شده در این مدت برای جوازهای تاسیس معادل ۲۷۲ هزار و ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده تا پایان مهر امسال نیز ۵۱ هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۵.۲ درصد افزایش داشته که دلیل این افزایش،  صدور پروانه بهره برداری مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با سرمایه گذاری بیش از ۱۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان بوده است.

بر اساس این آمار پیش بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تاسیس آن‌ها در هفت ماهه امسال صادر شده برای ۴۸۴ هزار و ۳۸۵ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در مدت مشابه پارسال با افزایش ۳۷.۳ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۶۲ هزار و ۸۲۰ نفر را فراهم کرده که نسبت به هفت ماهه اول پارسال حدود ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

افزایش ۵۴ درصدی صدور پروانه صنفی 

در این میان از اول سال ۱۳۹۹ تا پایان مهر ماه بیش از ۳۳۷ هزار و ۵۶۰ پروانه صنفی صادر شده که نسبت به تعداد صدور این پروانه‌ در مدت مشابه سال قبل ۵۳.۸ درصد افزایش داشته است.

پیش‌تر عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفته بود که افزایش واحدهای صنفی به معنای رونق در اصناف نیست و به طور کلی سرریز جامعه بیکار از بخش دانشگاه و ادارات و سازمان‌های دولتی به اصناف را شمشیر دو لبه توصیف کرده بود.

عناوین برگزیده