تاریخ: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۵
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۴۹۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار روغن موتور خودرو در چهارمحال و بختیاری در حال اشباع است

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کمبودی برای روغن موتور در استان وجود ندارد، گفت: اکنون بازار روغن موتور خودروهای مختلف در این استان در حالت اشباع قرار دارد.
بازار روغن موتور خودرو در چهارمحال و بختیاری در حال اشباع است

به گزارش می متالز، حسن شمسی‌پور تاکید کرد: روغن موتور خودرو مدتی از سوی کارخانه‌های تولیدی با محدودیت در عرضه مواجه شده بود و با افزایش ۵۰ درصدی قیمت روغن موتور خودرو از سوی کارخانه‌های تولیدی، محدودیت‌ها برای کمبود عرضه این محصول به بازار مصرف کاهش یافت.

شمسی‌پور تصریح کرد: به‌دنبال این افزایش قیمت و اعلام رسمی آن، بازار در عرضه روغن موتور خودرو در حالت اشباع قرار گرفته است.

وی یادآور شد: روند توزیع و عرضه انواع روغن موتور خودرو در کنار سایر کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در بازار به‌صورت مستمر رصد و بازرسی می‌شود.

به‌تازگی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مجوز افزایش قیمت ۴۰ درصدی روغن موتور خودروهای سواری، ۵۳ درصدی خودروهای دیزل و ۶۰ درصدی خودروهای صنعتی را صادر کرده است.

هم‌اکنون افزون‌بر ۴۴ هزار واحد صنفی در استان زیرمجموعه ۹ اتاق اصناف و ۱۶۶ اتحادیه خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند.

از مجموع واحدهای صنفی فعال در چهارمحال و بختیاری ۸ هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی، ۷ هزار و ۲۰۰ واحد خدمات فنی، ۲۳ هزار و ۷۰۰ واحد توزیعی و ۴ هزار و ۹۰۰ واحد خدماتی مشغول به فعالیت هستند.

در سال‌جاری هفت هزار و هفت پروانه کسب، چهار هزار ساعت آموزش، ۲۴ مورد بررسی شکایت از سازمان‌های صنفی، مجوز صدور کالای دخانی، قیمت‌گذاری و تسهیلات انجام شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر  است.

عناوین برگزیده