تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۵۱۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زیرساخت راه‌آهن شهرکرد تا پایان دولت تکمیل می‌شود

می متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: انتظار است طبق قول‌های داده شده مابقی اعتبار مورد نیاز پروژه راه‌آهن شهرکرد تامین شود و زیرساخت پروژه تا پایان دولت انجام و به بهره‌برداری برسد.
زیرساخت راه‌آهن شهرکرد تا پایان دولت تکمیل می‌شود

به گزارش می متالز، جلسه اقتصاد مقاومتی شامگاه چهارشنبه به ریاست استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور مسوولان برگزار شد که در مورد پروژه‌هایی همچون راه‌آهن، بن-بروجن، پروژه‌های راهسازی و مسکن محرومان مباحثی صورت گرفت.

اقبال عباسی در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن شهرکرد از پیشرفت خوبی برخوردار است اظهار داشت: خوشبختانه 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای پروژه جذب و برای 200 میلیارد تومان دیگر درخواست انجام شده که قرار است پیگیری‌های آن نیز انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: با تخصیص 200 میلیارد تومان زیرساخت پروژه تا حدودی به پایان خواهد رسید، گرچه برای استقرار محل ایستگاه در ورودی شهرکرد واقع در میدان قمر بنی هاشم(ع) املاکی مربوط به چند دستگاه وجود دارد.

عباسی ادامه داد: تصمیم بر آن شد که همزمان با تملک اراضی، تغییر محل ایستگاه نیز مطالعه شود، در صورتی که توافق صورت گیرد و تملک انجام شود ایستگاه در محل مربوطه احداث خواهد شد در غیر این صورت مسیر ایستگاه در کنار دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیش‌بینی خواهد شد.

وی در مورد پروژه آبرسانی بن-بروجن، تصریح کرد: این پروژه نیز از پیشرفت مطلوبی برخوردار بوده که در مرحله مناقصه محل آبگیر هستند. از 400 میلیارد تومان اعتبار این پروژه تاکنون 200 میلیارد آن واریز شده است، با اختصاص اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه، مسیر اصلی به پایان خواهد رسید.

عباسی در ادامه با اشاره به برخی از پروژه‌های راهسازی استان از جمله مسیر لردگان تا بروجن و شهرکرد- شلمزار- ناغان- ایذه، بیان کرد: اشکالاتی در این پروژه‌ها وجود داشت که با مباحث صورت گرفته قرار است در آینده‌ای نزدیک، با مشارکت بانک پروژه اجرایی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: غفلت‌هایی برای پروژه راه لردگان به ایذه انجام شده بود که ردیف اعتباری ملی برای آن اخذ شد و پیش‌بینی اعتبار 100 میلیارد تومانی برای بودجه 1400 صورت گرفت که باید پیگیری‌ها انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: 2440 واحد مسکن محرومان در روستاها به پایان رسیده است و سهمیه 1000 واحد دیگر از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است که قرار شد برای 1000 واحد دیگر پیگیری‌ها انجام شود.

زیرساخت راه‌آهن شهرکرد تا پایان دولت تکمیل می‌شود

علی شهریارپور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: امسال با منابعی که بعد از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان و در قالب ردیف‌های اعتباری به پروژه‌های استان داده شد روند مطلوبی در اجرایی شدن آن‌ها به‌ویژه پروژه‌های ارتباطی استان ایجاد شد.

وی افزود: در جلسه گذشته مباحثی در خصوص وجود معارضان در روند عملیاتی پروژه‌های راهسازی صورت گرفت که در برخی از قطعات این مشکل موجب کند شدن روند پیشرفت پروژه‌ها شده بود، بنابراین با پیگیری‌های انجام شده برای 11 پروژه‌ای که معارض داشتند، رفع معارض انجام شد و عملیات اجرایی پروژه‌ها با سرعت بالا در حال انجام است.

شهریارپور با اشاره به اینکه دو پروژه راه‌آهن و آبرسانی بن- بروجن از جمله پروژه‌های اساسی و تاثیرگذار استان محسوب می‌شوند، تصریح کرد: امسال منابع خوبی برای این دو پروژه اختصاص داده شده است، به طوری که تاکنون برای پروژه راه‌آهن 295 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده که این امر موجب ایجاد تحول مطلوب در عملیات اجرایی آن شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام عملیات اجرایی در مسیر راه آهن و ایجاد تونل، ادامه داد: انتظار است طبق قول‌های داده شده مابقی اعتبار مورد نیاز تامین شود و زیرساخت پروژه تا پایان دولت انجام و به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص پروژه بن-بروجن، بیان کرد: این پروژه به عنوان 31 پروژه اولویت‌دار کشور تعریف شده و با توجه به اینکه در تعهد دولت قرار دارد، لذا تا پایان دولت این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: قرار است امسال 400 میلیارد تومان برای پروژه تامین شود که تاکنون 217 میلیارد تومان آن در سال جاری تخصیص یافته است.

وی یادآور شد: خوشبختانه پروژه فعال و نسبت به گذشته کار اجرایی در تمام بخش‌های آن در حال انجام است، از طرفی لازم است پیگیری برای تخصیص مابقی اعتبار در سال جاری انجام شود.

شهریارپور در خصوص احداث 3440 واحد مسکن محرومان در روستاها، تصریح کرد: 1800 واحد آن آماده و عملیات اجرایی مابقی واحدها آغاز شده، افراد شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند، همچنین کمک‌های بلاعوض نیز در حال پیگیری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال بعد از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، 565 میلیارد تومان اعتباری جدا از اعتبارات مصوب استان در قالب قانون بودجه تخصیص داده شد که عمده آن از محل ردیف‌های متفرقه بوده و این امر موجب تسریع در پروژه‌های استانی شده است.

عناوین برگزیده