تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۵
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۱۵۱۴۶۹

توسعه بازار پسکرانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بندر چابهار

می متالز - نشست مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگی های خطوط کشتیرانی با هدف توسعه بازار پسکرانه با بهره مندی از ظرفیت های بندر چابهار و رونق ترافیک بار و کالا برگزار شد.
توسعه بازار پسکرانه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بندر چابهار

به گزارش می متالز، نشست هماهنگی و افزایش فعالیت منظم خطوط کشتیرانی از مبدا به مقصد بندر چابهار، با حضور مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی، معاون امور بندری و نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته و اعضای انجمن ترمینال‌‌داران بندری به‌‌‌میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

خسرو سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافق‌نامه‌های بین‌المللی سازمان بنادر در این نشست که به‌منظور افزایش هماهنگی، استمرار و افزایش فعالیت‌های کانتینری بندر چابهار برگزار شد، گفت: کلیه چالش‌های پیشروی شرکت‌های کشتیرانی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود که شرکت طرف قرارداد هندی در مسیر بازارسازی و جابه‌جایی بار با بهره‌مندی از ظرفیت‌های بندر چابهار بیش از گذشته کوشا باشد.

این مقام مسوول افزود: پیگیری جدی مشکل سوخت و مسائل گمرکی شرکت‌های کشتیرانی در دستور کار این سازمان قرار خواهد گرفت.

حسین شهدادی، معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در خصوص این جلسه گفت: در این نشست انتظارات از خطوط و شرکت‌های کشتیرانی در راستای برقراری خطوط منظم کشتیرانی با رویکرد ایجاد اعتماد برای صاحبان کالا مطرح و بررسی شد.

به گفته وی، تامین کانتینرهای خالی توسط خطوط کشتیرانی، ارائه قیمت‌های حمل دریایی رقابتی در بندر چابهار ویژه کانتینرهای صادراتی و ترانزیتی، کاهش بروکراسی اداری و انعطاف در صدور بارنامه و مجوز ترخیص با توجه به نیاز مشتریان و افزایش مسیرهای حمل کانتینر از مبدا چابهار به مقصد بنادر منطقه در این نشست مطرح شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در این نشست نمایندگان شرکت‌های کشتیرانی در راستای رونق ترافیک شناورهای حامل کالا در بندر شهید بهشتی خواستار زنجیره تامین در این بندر استراتژیک شدند.

گفتنی است، در این جلسه شرکت‌های کشتیرانی خواستار حل مشکلات تامین سوخت، حذف حق پرچم و تاکید بر بازاریابی بیشتر توسط طرف هندی برای جذب کالا و کانتینر به مقصد چابهار شدند.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده