تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۶
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۱۵۲۶۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاونت طرح و برنامه وزارت صمت:

تمرکز بر صنایع پیشران راهى براى مبارزه با تحریم/چشم انداز ١٤٠٤ محقق مى شود

می متالز - سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران وفناوری‌های وابسته گفت: برگزاری این دست از همایشها منجر به برجسته سازی و توجه به این صنایع شده و دولت نیز نگاه ویژه ای به آن داشته باشد.
تمرکز بر صنایع پیشران راهى براى مبارزه با تحریم/چشم انداز ١٤٠٤ محقق مى شود

به گزارش می متالز، وی افزود: در ایام تحریم از سال ۹۱ تا به امروز یکی از بخشهایی که کمک کرد کشور سرپا باقی بماند صنایع معدنی و فلزی بود و در این ایام حتی صنایع معدنی با رشد همراه شدند و تاب آوری داشتند.
به گفته وی، در مجموع تولید در کشور تاب آوری ۱۰برابری نسبت به خدمات داشته و این موضوع به نفع اقتصاد کشور بوده است. لازمه اینکه در دوران تحریم بتوانیم مبارزه کنیم، تمرکز بر این صنایع به ویژه صنایع پیشران است.
زرندی افزود: در سال جاری نقش آفرینی صنایع معدنی بالا رفته است. همچنین در سال ۹۸ حدود ۷میلیارد دلار صادرات داشتیم و باید بتوانیم این عدد را به ۵۰میلیارد دلار برسانیم.
به گفته زرندی، در حوزه آهن و فولاد در دولت انرژی بسیاری گذاشتیم و در بحث تولید آهن و فولاد عملکرد خوبی داشته ایم و با ادامه این روند اهداف افق چشم انداز ۱۴۰۴ محقق خواهد شد.
وی افزود: در حوزه مس نیز روند خوبی در تولید داشته ایم و در ۸ماهه ۷درصد رشد تولید ثبت شده است. بخش معدن و صنایع معدنی نهادسازی خوبی داشته و بنگاه هاى خوبی شکل گرفته اند. بنابراین این موضوع و همچنین نگاه استراتژیک در کشور ایجاد شود.
به گفته وی، یکی از کارهای ما روی شرکتهای سهام عام پروژه بوده، همچنین نگاه به زنجیره ارزش و تولید ارزش افزوده بیشتر را در برنامه خود جای داده ایم‌.
وی گفت: اگر بتوانیم در چند سال آینده روی طلا تمرکز کنبم میتوانیم این صنعت را همچون فولاد به پیش ببریم. در واقع تشکیل یک هلدینگ برای طلا همچون هلدینگ مس می‌تواند منجر به توسعه صنعت طلا شود.

منبع: صنعت کار
عناوین برگزیده