تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۵۲۷۱۳

ورود ۸ میلیون یورو تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر

می متالز - مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر خبر داد و گفت: تا چند روز آینده قرارداد 10 ساله با اپراتور هندی فعال می شود.
ورود ۸ میلیون یورو تجهیزات بندر چابهار تا کمتر از دو هفته دیگر

به گزارش می متالز، بهروز آقایی درباره خرید و ورود اولین محموله تجهیزات بندر چابهار که تامین آن جزو تعهدات اپراتور هندی بوده، اظهار داشت: تجهیزات جدید بندر شهید بهشتی چابهار اواخر ماه جاری وارد بندر چابهار می‌شود و ارزش اولین محموله تجهیزات بندر شهید بهشتی 8 میلیون یورو است.

وی ادامه داد: این تجهیزاتی که تا چند روز آینده وارد بندر می‌شود در قالب سرمایه گذاری شرکت هندی در چابهار است و طبق قرارداد از تعهدات این شرکت خارجی برای توسعه بندر شهید بهشتی محسوب می‌شود.

آقایی با اشاره به برخی از گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال استفاده از فرصت بندرچابهار که مستثنی از تحریم است و با ورود تجهیزات جدید می‌توان آنها را در سایر بنادری که امکان خرید تجهیزات برای آنها وجود ندارد، به کار گرفت، گفت: این تجهیزات جدید به هیچ وجه قابل انتقال به سایر بنادر نیست و شرکت اپراتوری هندی از این تجهیزات برای بندر چابهار استفاده خواهد کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره احتمال انتقال برخی از تجهیزات موجود در بندر چابهار به سایر بنادر، پس از نصب تجهیزات جدید تاکید کرد: تجهیزات موجود بندر شهید بهشتی چابهار هم قرار نیست به بنادر دیگر انتقال یابند.

وی ادامه داد: برای فاز دو بندر شهید بهشتی هم نیاز به تجهیزات بندری داریم، بنابراین تجهیزاتی که قرار است توسط هندی‌ها وارد کنند را در فاز یک بندر مورد استفاده قرار می‌دهیم و تجهیزات موجود را به فاز دوم این بندر منتقل می‌کنیم و این تجهیزات فعلی را در فاز دوم به کار خواهیم گرفت.

آقایی گفت: تجهیزات بندر چابهار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه بندر شهید بهشتی خریداری شده‌اند و در هیچ بندر دیگری قرار نیست که مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به محض اینکه اولین محموله تجهیزات بندری از سوی اپراتور هندی وارد شود قرارداد 10 ساله سرمایه‌گذاری با این اپراتور خارجی فعال خواهد شد و قرار نیست اپراتور خارجی این بندر تغییر کند.   

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده