تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۱۵۳۷۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس مجمع نمایندگان استان کرمان:

خام فروشی در استان کرمان به صورت جدی مطرح است

می متالز - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: هنوز خام فروشی در استان کرمان به صورت جدی مطرح است و به ما اجازه فرآوری در بخشی از حوزه ها به ما داده نمی شود و با توجه به اینکه کمبود آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله در کشور وجود دارد، امیدواریم وزیر در این زمینه دستور ویژه صادر کند.
خام فروشی در استان کرمان به صورت جدی مطرح است

به گزارش می متالز، "شهباز حسن پور" 18 دی ماه در جلسه مشترک رفع موانع تولید و شورای معادن استان کرمان با حضور وزیر صمت اظهار کرد: طرح جایگزینی واردات کالاهای اساسی به جای تعهدات ارزی، سرعت بخشیدن به مصوبات رفع موانع تولید، هماهنگی با نمایندگان مجلس و ... از جمله اقدامات خوب وزیر صمت است.

وی افزود: کاری که آقای رزم حسینی در زمان استانداری در انتقال آب در استان کرمان انجام داد، اقدام بزرگی بود و درخواست داریم برای آغاز  سریع خط دوم انتقال آب به استان اقدام شود به ویژه پروژه انتقال آب از دریای عمان.

حسن پور با اشاره به اینکه انتظار داریم وزیر صمت مشکل آب را در کل کشور به کمک همکارانش حل کند، گفت: درخواست موافقت وزیر با تشکیل شرکت سرمایه گذاری ماشین آلات سنگین بالای 50 تن را در استان کرمان داریم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس بیان کرد: هنوز خام فروشی در استان کرمان به صورت جدی مطرح است و به ما اجازه فرآوری در بخشی از حوزه ها به ما داده نمی شود و با توجه به اینکه کمبود آهن اسفنجی، کنسانتره و گندله در کشور وجود دارد، امیدواریم وزیر در این زمینه دستور ویژه صادر کند.

وی اظهار کرد: بیش از 100 شرکت معدنی و صنعتی در استان کرمان فعالیت می کنند که دفاتر آنها در تهران است و در مرکز مالیات می پردازند که باید حساب این شرکت ها به استان انتقال داده شود.

دکتر"علی زینی وند" استاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: این سفر، سفر کاری وزیر صمت نیست و در فرصت های بعدی در استان حضور خواهد یافت.

وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر فکری برای زیرساخت های استان کرمان نشود، چشم اندازی برای توسعه نداریم و باید در این زمینه براساس برنامه پنج ساله و بالاتر از آن کار کنیم تا مسائل حل شود.

عناوین برگزیده