تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۱۵۳۹۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

متقاضیان فعالیت در حوزه معدن استان خراسان جنوبی حمایت می شوند

می متالز - استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر جایگاه مطلوب ذخایر معدنی استان، این ظرفیت ها را فرصت مطلوبی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی برشمرد و گفت: از بخش خصوصی متقاضی فعالیت در حوزه معدن حمایت می شود.
متقاضیان فعالیت در حوزه معدن استان خراسان جنوبی حمایت می شوند

به گزارش می متالز، حمید ملانوری شمسی در سفر به شهرستان سرایان و بازدید از یکی از واحدهای فرآوری بنتونیت این شهرستان اظهار داشت: ما باید به دنبال ایجاد واحدهایی باشیم که با فرآوری ذخایر معدنی، آنها را به ارزش واقعی خودشان برسانند.

وی با تأکید بر جایگاه مطلوب ذخایر معدنی استان، این ظرفیت ها را فرصت مطلوبی برای ایجاد اشتغال و درآمد زایی برشمردویادآور شد: بنتونیت به جهت استفاده در کارخانجات گندوله سازی فولاد، حفاری های چاه های نفت و تولید مواد شوینده، پرکاربرد است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: واحد مورد بازدید، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال شده و با دو خط تولید و ظرفیت 60 هزار تن در سال، اشتغالزایی 15 نفر به صورت مستقیم و 60 نفر به شکل غیر مستقیم را به همراه داشته است.

وی از اهتمام ویژه استان برای راه اندازی واحدهای صنعتی پایین دستی معادن بنتونیت سرایان خبر داد و گفت: با توجه به این که بخش عمده ای از ذخایر بنتونیت استان در سرایان واقع شده، این شهرستان، پایتخت بنتونیت کشور نامیده می شود.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با تأکید بر این که خراسان جنوبی به لحاظ ذخایر معدنی، جایگاه بسیار ویژه ای دارد، اظهار داشت: یکی از بهترین ذخایر معدنی استان، بنتونیت است.

ملانوری  با اشاره به اینکه این ماده معدنی یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنایع مهمی مثل فولاد، نفت و گاز و تولید شوینده هاست افزود: بهره برداری از این ماده معدنی، ایجاد اشتغال و تولید سرمایه به همراه دارد و به توسعه شهرستان کمک می کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت هایی که برای بهره برداری از این ذخایر در شهرستان سرایان صورت گرفته،  با همراهی فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تلاش می کنیم با ورود سرمایه گذاران جدید، واحدهای صنعتی پایین دستی مرتبط و وابسته به این ماده معدنی را ایجاد  کنیم.

ملانوری تأکید کرد: همه باید به شدت تلاش کنیم که از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

وی متذکر شد: درست است که این مواد معدنی به دیگر استان ها و حتی خارج از کشور صادر می شود و نیاز دیگر مناطق را برطرف می کند، اما اصلاً شایسته نیست که صنایع وابسته به آن را خودمان نداشته باشیم.

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت : مواد معدنی در داخل استان باید به گونه ای مورد بهره برداری قرار گیرند که به بالاترین قیمت به بازار عرضه شوند.

بنتونیت سرایان، عنوان بهترین بنتونیت جهان را بر خود دارد و از 74 واحد معدنی موجود در این شهرستان، 57 واحد با ذخیره بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تن، مربوط به بنتونیت است.

در حال حاضر 5 واحد فرآوری بنتونیت در شهرستان سرایان فعالیت دارند که با اشتغالزایی برای 53 نفر به صورت مستقیم، سالانه 136 هزار تن پودر بنتونیت تولید می کنند.

دو واحد فرآوری دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی بالای 90 درصد در حال راه اندازی خط تولید هستند. با فعالیت این دو واحد 28 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده و سالانه 80 هزار تن به تولیدات پودر بنتونیت شهرستان افزوده می شود.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فرهنگی و هنری سرایان

استاندار خراسان جنوبی در ادامه بازدیدهای خود از پروژه‌های عمرانی سرایان، به محل اجرای مجتمع فرهنگی و هنری رفت و عوامل مؤثر در تأخیر در اجرای پروژه را جویا شد.

ملانوری مجتمع های فرهنگی و هنری را از زیرساخت های رفاهی جامعه خواند و بر رفع موانع انجام کار تأکید و راهکارهایی برای تسریع در روند اجرای پروژه نیز ارائه کرد .

عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری سرایان در سال 86 آغاز شده و در حال حاضر بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یکی از بخش های اصلی این پروژه، سالن آمفی تئاتر است که از 25 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.بنا به پیش بینی های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مجتمع فرهنگی و هنری سرایان، سال 1400 به بهره برداری می رسد.

استاندار خراسان‌جنوبی به بیمارستان امام علی‌(ع) سرایان رفت

ملانوری در جریان حضور در شهرستان سرایان به بیمارستان امام علی‌(ع) رفت و از کلینیک در حال ساخت این بیمارستان بازدید کرد

هدف از بازدید این کلینیک، اطلاع از روند انجام کار، وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه و برنامه ریزی برای تسریع در انجام عملیات اجرایی آن بود.

این پروژه که از محل اعتبارات ملی و به همت خیرین سلامت بنا می شود، 2200 متر مربع مساحت دارد و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در آخرین بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی، در فازهای مختلف اجرا می شود تا به جهت بهره برداری مردم، سریع تر به نتیجه برسد.

این پروژه در حال حاضر 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.استقرار متخصصان و افزایش سطح خدمات درمانی به مردم، از مهمترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی استان در راه اندازی این مرکز است.

استاندار خراسان جنوبی و هیئت همراه در بدو ورود به سرایان، با حضور در مزار شهدا، به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

فردوس، پایلوت راه اندازی مجتمع‌های پرورش بلدرچین و کبک در خراسان جنوبی می‌شود

اتصال فردوس به شبکه ریلی حمل و نقل آسان تر بار و مسافر را در خراسان جنوبی به همراه دارد

روز بدون فوتی کرونایی در خراسان جنوبی بعد از 90 روز

ملانوری که جهت دیدار با مردم سرایان و بازدید از چند پروژه اقتصادی و عمرانی وارد این شهرستان شد، با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهر،  با نثار گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

امام جمعه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران استان، استاندار را همراهی می کنند.

سرایان پنجمین مقصد سفرهای شهرستانی استاندار خراسان جنوبی است  و ملانوری با هدف رصد میدانی شرایط، بازدید از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، آشنایی با مسایل و مشکلات موجود و گفتگو با مردم، به شهرستان سرایان سفر کرد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا، بازدید از پروژه های کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی(ع) و سالن آمفی تئاتر و همچنین واحد فرآوری بنتونیت از برنامه های استاندار در این سفر یک روزه است.

ملانوری، دیدار چهره به چهره با مردم و بازدید از جاذبه گردشگری کویر و نمک زار سه قلعه را نیز در برنامه دارد.

برگزاری شورای اداری شهرستان به منظور جمع بندی نتایج این سفر نیز در شمار برنامه ها قرار دارد.

عناوین برگزیده