تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۵۴۲۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جاذبه‌های گردشگری و معادن از مهمترین ظرفیت‌های "شمیل" استان هرمزگان است

می متالز - نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه "کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری، معادن شن و ماسه و سد ظرفیت‌های مهم بخش شمیل است" گفت: توسعه شمیل بدون مشارکت نخبگان و معتمدین قطعا اتفاق نخواهد افتاد.
جاذبه‌های گردشگری و معادن از مهمترین ظرفیت‌های "شمیل" استان هرمزگان است

به گزارش می متالز، محمد آشوری در مراسم آغاز فعالیت بخشداری بخش شمیل اظهار کرد: تبدیل شدن به بخش، یک مطالبه به حق مردم شمیل بود هر چند با تأخیر انجام گرفت اما سبب خوشحالی مردم شد.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس تصریح کرد: چندین بار موضوع بخش شدن شمیل منتفی شد، اما با پیگیری‌های انجام شده این مطالبه مردم محقق شد.

آشوری با بیان اینکه برای ارتقای شاخص‌های توسعه در شمیل، خواستار بخش‌شدن آن بودیم، گفت: این واقعیت اجتناب ناپذیری است اگر قرار است روند توسعه در یک منطقه رو به رشد باشد حتما نیازمند اصلاح ساختار هستیم.

وی افزود: هدف اساسی از تاسیس بخشی با این قدمت تاریخی این بود که نقطه آغازینی را در پی اقداماتی که در گذشته اتفاق افتاده شروع کنیم و روستاها را توسعه دهیم.

آشوری با اشاره به اینکه در این منطقه 3 مزیت اساسی وجود دارد، بیان کرد: کشاورزی، جاذبه‌های گردشگری، معادن شن و ماسه و سد شمیل می‌تواند 3 بعد درآمدزایی برای مردم و در جهت توسعه منطقه استفاده شود.

وی عنوان کرد: برای سرعت این روند، یک ستاد معین حمایت از بخش شمیل با مسوولیت یکی از معاونان استاندار تشکیل شود تا زمانی که روند پیگیری پروژه‌های زیربنایی در این بخش به نقطه خوب و شاخص‌های تعریف شده برسد این ستاد بخش شمیل را راهبری کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: معتمدین و نخبگان بخش شمیل، تشکیلات مردم‌نهاد برای کمک به توسعه شمیل تاسیس کنند زیرا توسعه بدون مشارکت نخبگان و معتمدین قطعا اتفاق نخواهد افتاد بنابراین برای رسیدن به شاخص‌هایی که مطالبه خود مردم هست حتما این تشکیلات که ضرورت اجتناب ناپذیر است تشکیل شود.

آشوری خاطرنشان کرد: تا رسیدن به وضع مطلوب در حوزه‌های زیربنایی، حوزه‌های خدماتی و حوزه‌های دیگر مردم و مسوولان باید مشارکت و حمایت داشته باشند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم که استاندار و جمعی از نخبگان و معتمدین و مسوولان استانی حضور داشتند محمد زرنگاری به عنوان بخشدار شمیل معارفه شد.

عناوین برگزیده