تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۵
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۵۴۴۱۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش بیش از ۵۱ درصدی تولید شمش آلومینیوم طی ۹ ماه امسال

می متالز - طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) میزان تولید شمش خالص آلومینیوم طی مدت ۹ ماهه سال جاری به بیش از ۳۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با میزان تولید این محصول معدنی در مدت مشابه سال گذشته، رشد ۵۱ درصد را ثبت کرده است.
افزایش بیش از ۵۱ درصدی تولید شمش آلومینیوم طی ۹ ماه امسال

به گزارش می متالز، براساس جداول آماری،   از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه میزان تولید شمش آلومینیوم به ۳۰۸ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه میزان تولید شمش خالص آلومینیوم طی ۹ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۰۳.۸ هزار تن ثبت شده بود.

همچنین مجموع آمار عملکرد کارخانه‌های تولید شمش خالص آلومینیوم در ایرالکو(اراک)، المهدی ۱ و ۲ (المهدی و هرمزال) بندرعباس، سالکو (لامرد - فارس) و آلومینای ایران (جاجرم - خراسان شمالی) در آذرماه امسال به ۳۸ هزار و ۷۷۴ رسیده که نسبت به آذر ماه ۱۳۹۸، رشد ۵۵ درصدی را رقم زده است.

طبق جداول آماری، از ابتدای فروردین تا پایان آذرماه امسال ۱۷۵.۳ هزار تن پودر آلومینا در مجموعه آلومینای ایران تولید شده است که در مقایسه با ۱۷۲.۱ هزار تن تولید شده ماحصل عملکرد ۹ ماهه ۱۳۹۸، رشد ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد. میزان تولید پودر آلومینا در آذرماه امسال نیز به ۱۸ هزار و ۳۳۴ تن رسیده که در مقایسه با همین ماه در سال گذشته افت دو درصدی داشته است.

عناوین برگزیده