تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۵۴۴۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم:

ظرفیت تولید شمش آلومینیوم سال آینده به 40هزارتن می‌رسد/ رشد 3 درصدی تولید پودر آلومینا نسبت به سال گذشته

می متالز - مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم درباره آخرین وضعیت تولید این شرکت گفت: در حال حاضر میزان تولید شمش آلومینیوم در این مجموعه 17 هزارتن بوده و تا پایان سال به 25هزارتن خواهد رسید، همچنین با ورود تمامی دیگ‌های آلومینیوم به مدار تولید تا پایان بهمن ماه امسال، در سال 1400 ظرفیت تولید این محصول به 40هزارتن یعنی ظرفیت واقعی این شرکت، خواهد رسید.
ظرفیت تولید شمش آلومینیوم سال آینده به 40هزارتن می‌رسد/ رشد 3 درصدی تولید پودر آلومینا نسبت به سال گذشته

تورج زارع- مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم

به گزارش می متالز، تورج زارع با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت آلومینای جاجرم طی مدت 9 ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته در زمینه تولید پودر آلومینا 3 درصد افزایش تولید داشتیم؛ اما از آنجایی که یکی از معادن به دلایل و بهانه‌های واهی زیست محیطی فعالیتش با مشکل مواجه شد، تولید نسبت به برنامه تدوین شده برای امسال با کاهش روبرو شده ا ما نسبت به سال گذشته همانگونه که اشاره شد، رشد 3 درصدی تولید را تجربه کردیم.

وی در خصوص میزان تولید شمش آلومینیوم انجام شده نیز اظهار کرد: در زمینه تولید این فلز با توجه به اینکه دیگ‌های بیشتری وارد مدار تولید شده، در نتیجه سطح تولید این شرکت که اکنون 17 هزازرتن بوده  تا پایان سال با رشد همراه خواهد شد و میزان تولید به 25هزارتن می رسد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان بهمن ماه امسال به ظرفیت کامل تولید خواهیم رسید در ادامه گفت: تمام دیگ‌های تولید آلومینیوم تا پایان بهمن ماه وارد مدار تولید خواهند و می‌توان این نوید را داد که در سال آینده 40هزارتن طرفیت تولید شمش خواهد بود و به مرحله تولید خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آلومینای جاجرم همچنین در خصوص اینکه چه میزان از پودر آلومینای تولیدی این مجموعه به دیگر کارخانه های تولید کننده آلومینیوم می رسد در ادامه افزود: شرکت آلومینای جاجرم در سال240 هزار تن پودر آلومینا تولید می‌کند که از تقریبا از این میزان 80 هزار تن مصرف داخلی شرکت بوده و مابقی آن به دیگر صنایع آلومینیومی کشور می‌رسد.

مدیرعامل آلومینای جاجرم همچنین در خصوص اینکه قیمت آلومینیوم در بازار جهانی نیز اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان و تاثیراتی که بر روند تولید در صنایع مختلف و همچنین قیمت محصولات داشت، شاهد افت قیمت آلومینیوم در بازار جهانب بودیم اما اکنون بعد از گذشت یکسال از شیوع ویروس، بازار آلومینیوم نیز توانست خود را با شرایط وفق داده و بر بازار این فلز استراتزیک تسلط پیدا کرده  و در نتیجه تا حدودی وضعیت تغییر یافت.

زارع با بیان این مطلب در ادامه افزود: اکنون وضعیت قیمت‌ها نسبت به گذشته بهبود یافته و به سطح 2000 دلار رسیده است و گمان می‌کنم سال 2021 با یک شرایط مطلوب‌تری به لحاظ قیمتی طی کنیم. به نظر می‌رسد بهترین قیمت برای آلومینیم که می‌تواند در سال 2021 به آن برسیم عددی بین 2000دلار تا 2300دلار است.

عناوین برگزیده