تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۱۵۴۵۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی اعلام کرد؛

نیروهای حفاظتی در آلبلاغ مستقر می‌شوند/ صدور پروانه اکتشاف مرحله دوم

می متالز - رضازاده با اعلام اینکه روز گذشته میان سازمان ایمیدرو با موسسه حفاظتی منتخب قرارداد منعقد شد، گفت: از امروز جذب نیروهای بومی برای استقرار در منطقه آلبلاغ به منظور انجام حفاظت از این منطقه معدنی و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز معدنی در آن انجام می شود.
نیروهای حفاظتی در آلبلاغ مستقر می‌شوند/ صدور پروانه اکتشاف مرحله دوم

به گزارش می متالز، علی اصغر رضازاده، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی اظهار کرد: روز گذشته در راستای انجام حفاظت از منطقه معدنی آلبلاغ در شهرستان اسفراین و جلوگیری از برداشت های غیر مجاز مواد معدنی از این منطقه معدنی، میان سازمان ایمیدرو با موسسه حفاظتی منتخب قرارداد منعقد شد.

رضازاده گفت: بر اساس عقد این قرارداد، موسسه حفاظتی منتخب از امروز به جذب 70 نیروی حفاظتی برای استقرار در این منطقه معدنی اقدام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه جذب این نیروها باید از نیروهای بومی استان باشند، بنابراین این موسسه حفاظتی طی توافق با نهاد سپاه جوادالائمه استان درصدد است که از میان نیروهای بسیج استان نسبت به جذب 70 نیروی حفاظتی اقدام کند.

وی در ادامه درباره انجام عملیات پی جویی در این منطقه معدنی نیز اعلام کرد: سازمان صمت خراسان شمالی 24 دی ماه جاری  پروانه اکتشاف مرحله دوم را برای ایمیدرو صادر خواهد کرد.

سرپرست سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان شمالی با یادآوری این مطلب که پروانه اکتشاف مرحله اول برای انجام مطالعات اکتشاف مقدماتی، آنالیز داده ها و نقشه برداری از منطقه معدنی صادر شده بود، بیان کرد: گزارشات مطالعات مرحله اول که به سازمان صمت استان ارسال شده است، حال، فردا پروانه اکتشاف مرحله دوم نیز صادر خواهد شد تا مرحله تکمیلی از مطالعات اکتشافی در این منطقه معدنی انجام شود.

وی افزود: انجام مطالعات مرحله دوم به مدت شش ماه به طول می انجامد.

منبع: عصر اترک
عناوین برگزیده