تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۴۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در دیدار هیات اسپانیایی با نایب رئیس اتاق ایران مطرح شد:

روابط اقتصادی ایران و اسپانیا ظرفیت بالایی برای رشد دارد

می متالز - در دیدار یک هیات اسپانیایی با حسین سلا‌ح‌ورزی نایب رئیس اتاق ایران، بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اسپانیا در حوزه گردشگری، هتلداری، انرژی‌های تجدیدپذیر و قطعات خودرو تاکید شد.
روابط اقتصادی ایران و اسپانیا ظرفیت بالایی برای رشد دارد

در دیدار یک هیات اسپانیایی با حسین سلا‌ح‌ورزی نایب رئیس اتاق ایران، بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اسپانیا در حوزه گردشگری، هتلداری، انرژی‌های تجدیدپذیر و قطعات خودرو تاکید شد.

به گزارش می متالز، یک هیات اسپانیایی متشکل از چهار شرکت از این کشور در زمینه‌های گردشگری، ورزش، بویلرهای صنعتی و تولید عطر، با حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس  اتاق ایران و محمد طاهری رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارتقای روابط اقتصادی دو کشور با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های پیش روی ایران و اسپانیا محور این نشست بود و در همین زمینه، حسین سلاح ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران اظهار کرد: در سال‌های گذشته، شاهد افول روابط بین ایران و اسپانیا هستیم، درحالی‌که ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری فراوانی بین دو کشور وجود دارد.

او توضیح داد: خشکبار و زعفران از اقلامی هستند که به‌طور سنتی بین دو کشور مبادله شده، اما در مواد پتروشیمی، سنگ و شیشه نیز مزیت‌های خوبی برای صادرات به اسپانیا داریم که باید از آن‌ها به نحو مطلوب بهره‌برداری شود. او در این خصوص خاطرنشان کرد: ایجاد خطوط بسته‌بندی زعفران و دیگر مواد غذایی در اسپانیا برای صادرات مجدد می‌تواند مورداستفاده ایران قرار گیرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است: صنایع ایران نیز می‌توانند در برخی قطعات خودرو و دستگاه‌های مکانیزه کشاورزی از توانمندی‌های اسپانیا بهره‌برداری کنند.

سلاح‌ورزی همچنین بر ضرورت استفاده از تجربیات کشور اسپانیا درزمینهٔ انرژی‌های تجدید پذیر و گردشگری تأکید کرد و ادامه داد: ایران برای توسعه ظرفیت گردشگری خود به هتل‌های بیشتری نیاز دارد. هم‌اکنون هتل‌هایی در ایران هستند که نیمه‌کاره مانده‌اند و سرمایه‌گذاران اسپانیایی می‌توانند از این فرصت‌ها استفاده کنند. ضمن آنکه امکان سرمایه‌گذاری مشترک در این زمینه‌ها فراهم است و می‌توانند به‌صورت جوینت ونچر فعالیت کنند.

او افزود: همچنین در ایران تعداد زیادی بناهای قدیمی وجود دارد که می‌توانند به‌عنوان یک زنجیره اقامتی و هتلداری مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

در این نشست از سوی طرفین اسپانیایی تأکید شد: با تمهیداتی که برای معرفی مصر به‌عنوان مقصد گردشگری در اسپانیا گرفتیم، توانستیم مصر را به‌عنوان یکی از اولین مقاصد گردشگری اسپانیا معرفی کنیم. ایران به‌عنوان گهواره تمدن ظرفیت‌های زیادی برای تبدیل‌شدن به قطب گردشگری دارد اما معرفی خوبی از ایران در رسانه‌ها صورت نمی‌گیرد.

بعدازآن محمد طاهری، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و اسپانیا، به ارائه توضیحاتی در رابطه با نحوه فعالیت این اتاق و تعداد اعضای فعال آن پرداخت و با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا پیشنهاد داد تا فرصت‌ها و نحوه همکاری دو کشور در شرایط فعلی، در قالب برگزاری وبینارهای متعدد پیگیری شود.

عناوین برگزیده