تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۲
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۱۵۴۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفت درصد سرمایه گذاری خارجی کشور در قزوین انجام شده است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۹ ماه سال جاری هفت درصد سرمایه گذاری خارجی انجام شده در کشور مربوط به استان قزوین بوده و این استان در این زمینه، رتبه پنجم کشور را کسب کرده است.
هفت درصد سرمایه گذاری خارجی کشور در قزوین انجام شده است

به گزارش می متالز، عزیزالله افضلی روز پنجشنبه افزود: طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مدت، استان خوزستان ۳۷ درصد، سیستان و بلوچستان ۳۱ درصد، تهران ۱۴ درصد، کرمانشاه ۱۱ درصد و قزوین هفت درصد حجم سرمایه گذاری خارجی کشور را جذب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش وزارتخانه در این مدت، ۱۲۹ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار در کل کشور به تصویب رسیده است که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۱۰۴ مورد و حجم سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلار به ترتیب سهم ۸۰ و ۳۳ درصدی را به خود اختصاص داده‌اند.

این مسوول گفت: چهار کشور اول از لحاظ سرمایه گذاری خارجی مصوب در این مدت کشورهای آلمان، چین، ترکیه و انگلستان بوده‌اند که نشان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور به رغم وجود تحریم‌ها دارد.

وی از جذب سرمایه گذار به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای استان نام برد و گفت: سرمایه گذاری‌های جدید می‌تواند به رونق تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان منجر شود.

 افضلی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان، گفت: قزوین به جهت قرار گرفتن در مسیر غرب به شرق کشور،  موقعیت آب و هوایی مناسب و نزدیکی به تهران از ظرفیت‌های عظیمی در سرمایه‌گذاری صنعتی، کشاورزی و گردشگری برخوردار بوده و تاکنون هیچ مشکلی برای استقبال و حمایت از سرمایه گذاران نداشته است.

وی اضافه کرد: این استان در حال حاضر در تولید بسیاری از محصولات از جمله صنایع کاشی و سرامیک، لوازم خودرو و لبنیات و سایر محصولات که در آن سرمایه گذاری شده دارای برند معتبر است و از قطب‌های کشور محسوب می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امیدواریم در سال جهش تولید، روند مطلوب جذب سرمایه گذاری در استان تداوم یابد و تا پایان سال شاهد رشد حجم سرمایه گذاری خارجی و افزایش رونق اقتصادی و اشتغالزایی در استان باشیم.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی و ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد.

عناوین برگزیده