تاریخ: ۲۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۱۵۴۸۱۷
سرویس خبر : انرژی
مقام مسوول در وزارت نفت:

دسترسی کلانشهرها به بنزین یورو ۴ فراهم شد

می متالز - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، از فراهم شدن دسترسی مردم کلانشهرها به بنزین یورو ۴ خبر داد.
دسترسی کلانشهرها به بنزین یورو ۴ فراهم شد

به گزارش می متالز، «فاطمه کاهی» در گفت‌وگویی تلوزیونی اظهار داشت: وزارت نفت ۸۵ درصد تاییدیه سازمان محیط زیست در خصوص توزیع نفت گاز یورو ۴ را دریافت و به همه تعهداتش در زمینه توزیع این نوع بنزین عمل کرده است.

وی با اشاره به وضعیت توزیع بنزین یورو ۴ گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی براساس مصوبه هیات وزیران در خصوص توزیع بنزین یورو ۴ در تهران، مدت هاست در همه جایگاه‌های سوخت پایتخت، بنزین یورو ۴ توزیع می‌کند و پایش‌های مستمر سازمان محیط زیست نیز این موضوع را تائید می‌کند.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در همه کلان شهرها حتی حومه تهران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود، افزود: در بعضی موارد از وظیفه قانونی بیشتر عمل کرده‌ایم به عنوان نمونه در شهر اصفهان دو برابر میزان مصوبه هیات وزیران گازوئیل یورو ۴ توزیع می‌شود.

گفتنی است، کلان شهرها به ویژه تهران به دلیل تراکم بالای جمعیتی و تمرکز تردد همواره شرایط ویژه ای را به لحاظ کمیت و کیفیت سوخت می طلبند و کوچکترین مشکل در بخش کیفیت سوخت می تواند سلامتی شهرهای بزرگ و پرجمعیت به ویژه پایتخت را تهدید کند که این حساسیت ها با فرا رسیدن فصول سرد سال  و پدیده وارونگی هوا بیشتر می شود و یکی از آلاینده‌های هوای شهرها نیز خودروها هستند؛ خودروهایی که فاقد استانداردهای لازم بوده و روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

البته در طول سال‌های گذشته از سوی وزارت نفت برای حفظ سلامت مردم و بهبود کیفیت سوخت گام‌هایی برداشته شده است و وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با هدف کاهش آلودگی هوا و حفظ سلامت مردم، تولید و توزیع سوخت استاندارد یورو ۴ را در دست انجام دارند.

عناوین برگزیده