تاریخ: ۲۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۵
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۱۵۴۸۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افتتاح کارخانه مس در ساردوئیه

می متالز - با حضور استاندار کرمان کارخانه مس کاتد در ساردوئیه افتتاح و تولید کنسانتره این کارخانه کلنگ زنی شد.
افتتاح کارخانه مس در ساردوئیه

به گزارش می متالز، علی زینی وند، استاندار کرمان در مراسم افتتاح کارخانه مس در ساردوئیه گفت: جنوب استان کرمان به واسطه ظرفیت بالای کشاورزی به قطب کشاوری ایران معروف است و کشاورزی با صنعت فرآوری پیش رود.

او افزود: این منطقه در کنار ظرفیت کشاورزی می‌تواند به قطب جدید صنعتی معرفی شود.

زینی وند تصریح کرد: در کوتاه‌ترین زمان ممکن از کارگاه‌ها و صنایع تولیدی خرد و کلان حمایت می‌کنیم تا تولید و فعالیت خود را شروع کنند.

او گفت: برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است تا امروز شاهد این هستیم که کارخانه مس کاتد افتتاح و تولید کنسانتره این کارخانه کلنگ زنی شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: همه سرمایه گذاران را دعوت می‌کنیم تا در کنار قطب کشاورزی و گردشگری، قطب صنعتی را توسعه دهیم.

او گفت: قابل پیش بینی است که جنوب کرمان به قطب صنعتی کشور تبدیل شود.

زینی وند بیان کرد: با وجود محرومیت‌هایی که در جنوب کرمان وجود دارد، مشوق‌های ویژه‌ای از معافیت‌های مالیاتی تا سایر حمایت‌ها برای آن ها در نظر گرفته شده است.

او خطاب به دست اندرکاران گفت: برای صدور مجوز‌ها، سرمایه گذاران را معطل نکنید و کارگروه‌ها در صورت آماده شدن اولین طرح، مجوز‌ها را صادر کنند.

زینی وند تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در پیگیری امور جدیت به خرج دهند و  روند پرشتابی در صدور مجوز‌ها صورت پذیرد و سرمایه گذاران در چارچوب قوانین پیگیری‌ها را انجام دهند.

مسلم مروجی فرد، رییس سازمان صنعت و معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: کارخانه مس در ساردوئیه سالانه ۹۰۰ تن ظرفیت تولید دارد.

او افزود: این کارخانه از سال ۹۷ شروع به کار کرده و برای اجرای این طرح ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

مروجی فرد تصریح کرد: این کارخانه  یک میلیون و  ۴۰۰ هزار تن ذخیره معدن  دارد و برای  ۴۰ نفر اشتغال زایی داشته است.

او گفت: فاز دوم کارخانه مس حسین آباد با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن کنسانتره با اعتبار۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال زایی ۱۰۰ نفر  امروز کلنگ زنی شد.

ذبیح الله اعظمی،  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: در مجلس کمیسیونی به نام جهش تولید تشکیل شده است و تمام سعی این کمیسیون و قوه مقننه این است که تمام سرمایه گذاری‌ها برای زیرساخت‌های کشاورزی، گردشگری و معادن که در کشور انجام می‌شود، تسریع داشته باشد.

اعظمی تصریح کرد: از سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم تا بتوانند طرح‌های اجرایی خود را با سرعت بیشتر پیش ببرند.

عناوین برگزیده