تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۵۴۸۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی

در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد

می متالز - معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی از جذب سرمایه‌ بیش از 200 میلیون دلار توسط مناطق آزاد خبر داد.
در سال 98،بیش از 200 میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد

به گزارش می متالز، معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی گفت: سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه توسط مناطق آزاد جذب شد.

احمد جمالی به سیر کاهش ۴۰ درصدی سرمایه گذاری در جهان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه با توجه به وسعت و حوزه عمل مناطق آزاد، رقم مطلوبی است.

معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی افزود: سالانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خودمان در مناطق برای توسعه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کرده ایم. وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بعد از طی زمان و به مرور وارد کشور می‌شود گفت: سال گذشته ما بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری مصوب داشتیم، بیش از ۱.۵ میلیارد دلار از آن جذب شد و امسال هم بیش از ۳ میلیارد دلار مصوب داریم.

جمالی هدف اولیه تاسیس مناطق آزاد را طبق قانون رشد و عمران و آبادی مناطق عنوان کرد و گفت: مقایسه ما با کشورهای دیگر اصلا درست نیست، چون آن‌ها در راه اندازی مناطق اقتصادی ماموریت گرا هستند یعنی منطقه آزاد را صرفا برای صادرات راه می‌اندازند یا برای گردشگری، آن‌ها یک مولفه را در نظر می‌گیرند، اما ما چند هدف و مولفه را دنبال می‌کنیم.

معاون اقتصادی دبیر شورای عالی مناطق ویژه اقتصادی گفت: بالای ۵۰۰ هزار نفر در مناطق آزاد اشتغال ایجاد شده است. وی با اشاره به رقم بالای صادرات در مناطق آزاد نسبت به واردات گفت: درباره وسعت مناطق آزاد، نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند و دولت هم موظف است در چارچوب مصوب اقدام کند و همه اینها برای محرومیت زدایی است.

عناوین برگزیده