تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۵۴۹۷۰
سرویس خبر : انرژی
حسینی در تشریح نشست کمیسیون عمران مطرح کرد:

بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در نشست امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد.
بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

به گزارش می متالز، سیدالبرز حسینی  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در تشریح نشست روز (سه‌شنبه 29 دی ماه) کمیسیون متبوعش گفت: دستور کار اول کمیسیون عمران مربوط به سوال نمایندگان از وزیر نیرو بود که به دلیل عدم حضور ایشان به جلسه دیگری موکول شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستور کار دوم کمیسیون عمران،  ادامه بررسی لایحه مشارکت عمومی - خصوصی بود که (ماده5) آن درخصوص ساختار و فرآیند اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در این ماده مقرر شد برای اثر بخشی بیشتر لایحه "شورای عالی راهبردی" با حضور 13 نفر شامل رئیس سازمان برنامه و بودجه، دو نفر از وزرا به انتخاب هیات وزیران، رئیس بانک مرکزی،  وزیر دستگاه مورد نظر بر حسب مورد، اعضای تشکل صنفی، دو نفر از بخش خصوص با تایید رئیس شورا و همچنین یک عضو کمیسیون‌ عمران و یک عضو از کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با معرفی کمیسیون‌های ذی ربط و انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر و تعداد دیگری از مسوولان با هدف نظارت و راهبری، تشکیل شد. پس از بررسی ماده 5 کلیات آن در کمیسیون تصویب شد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: دستور کار بعدی کمیسیون عمران، بررسی تحقیق و تفحص از شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بود که پس از ارائه گزارش 19 صفحه‌ای سید محمد مولوی نماینده مردم آبادان از مشکلات این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. بر اساس گزارش تحقیق وتفحص طبق آیین نامه در زمان مقرر به درستی انجام نشده بود. در همین راستا حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در کمیسیون به سوالات مطرح شده توسط نمایندگان پاسخ داد. مدیریت شرکت های استان خوزستان، بی توجهی به اولویت‌های شرکت آب و فاضلاب برای کارهای اجرایی، موارد متعدد فرصت‌سوزی در پروژه‌ها، توزیع نامتعارف اعتبارات و نحوه هزینه کرد آن‌ و صوری بودن بخشی از معاملات از جمله محورهای مورد بحث در این جلسه بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اسلامی افزود: بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی وقت کافی برای توضیح به رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور داده شد و پس آن مقرر شد این موضوع مجدداً در اولین جلسه بعد از سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه انتخابیه در کمیته مربوط به آب و فاضلاب کمیسیون عمران مطرح و نتیجه آن به کمیسیون ارائه شود.

عناوین برگزیده