تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۰۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۵۰۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

معادن سنگ های قیمتی شهرستان زیرکوه باید تعیین تکلیف شوند

می متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: معدن سنگ های قیمتی شهرستان زیرکوه باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند.
معادن سنگ های قیمتی شهرستان زیرکوه باید تعیین تکلیف شوند

به گزارش می متالز، حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبیدر جلسه شورای اداری شهرستان زیرکوه خاطر نشان کرد: اینکه سال های سال است، مردم بدون مجوز و بی هیچ ملاحظه ای، از معادن سنگ قیمتی شهرستان برداشت غیر مجاز دارند، نشان دهنده کم کاری مدیران است.
وی با تأکید بر این که این مشکلات باید در استان حل شود، تصریح نمود: مدیریت در معنای واقعی رفع بسیاری از مشکلات است و‌ کار زمانی محقق می شود که همه حوزه ها در کنار هم قرار بگیرند.
به گفته وی؛ تعامل و همکاری در همه زمینه ها، روند انجام کار ها را شتاب می بخشد.
استاندار با گلایه از بی توجهی های صورت گرفته درخصوص معادن سنگ های قیمتی شهرستان، اظهار داشت: این که تنها به داشتن این ذخایر مباهات کنیم، کافی نیست بلکه ما باید در زمینه فرآوری این سنگ های قیمتی تلاش کنیم.
ملانوری متذکر شد: ما باید به گونه ای اقدام نماییم که این سنگ ها با ارزش واقعی خود به بازار عرضه شوند یا به دیگر مناطق صادر گردند.
وی در ادامه به دو محصول زعفران و زرشک منطقه اشاره کرد و گفت: موضوع بهره برداری هر چه بیشتر از این دو محصول به عنوان دو کالای استراتژیک استان، باید حتماً در قالب برنامه مشخص به سرانجام برسد.
به گفته وی؛ ما باید بدانیم زرشک و زعفران چگونه می تواند افزایش در واحد سطح داشته باشد و چطور می توان این محصولات را به بهترین قیمت از استان خارج کنیم؟
استاندار به شرایط منابع آبی استان اشاره کرد و متذکر شد: باید با استفاده کمتر از منابع آبی، حجم تولید در واحد سطح را در این محصول ها افزایش دهیم و محصولات تولیدی را با بالاترین قیمت و ارزش افزوده از استان خارج کنیم.
ملانوری تأکید کرد: خراسان جنوبی به لحاظ برخورداری از زرشک، زعفران و سنگ های قیمتی، استانی ثروتمند و غنی است.
وی اظهارداشت: محرومیت منطقه و‌ سطح درآمدی پایین  برخی از اقشار، نشانه کم کاری هایی می باشد که در زمینه بهره برداری از این ذخایر صورت گرفته است.
به گفته وی؛ باید تلاش بیشتری صورت می گرفت که سطح بهره برداری از این ذخایر بالاتر می رفت.
استاندار تأکید کرد: مسوولان‌ باید با گفتمان واحد، از ظرفیت ها در راستای توسعه شهرستان استفاده کنند.
وی ادامه داد: تولید در کشور توسط مردم انجام می شود و ما بر روند انجام کارها نظارت می کنیم، لذا نظارت های ما نباید مانع رشد و تولید شود.
ملانوری گفت: اگر بخواهیم بازار و‌ کسب و کار رونق داشته باشد، باید تولید کننده را حمایت کنیم و این مهم با همکاری های مشترک شکل می گیرد.

عناوین برگزیده