تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۱۵۵۱۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش هفتگی تعداد بیکاران آمریکایی

می متالز - طی هفته‌ای که گذشت تعداد افراد بیکار شده در آمریکا که برای نخستین بار برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کرده‌اند افزایش یافت.
افزایش هفتگی تعداد بیکاران آمریکایی

به گزارش می متالز، شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در آمریکا و مختل شدن جدی فعالیت رستوران‌ها و بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی در آمریکا باعث شده تا بازار اشتغال در این کشور شرایط بدتری را تجربه کند؛ به‌گونه‌‌‌ای که طی هفته گذشته تعداد افرادی که نخستین بار برای دریافت مزایای بیمه بیکاری در این کشور اقدام کرده‌اند افزایش داشته است.

برای نخستین بار در ۸ ماه گذشته در ماه دسامبری که گذشت میزان جذب نیروی کار در بخش خصوصی آمریکا کاهش یافته است. وزارت کار این کشور نیز اعلام کرده میزان افزایش تعداد بیکاران بیشتر از آن چیزی بود که انتظار می‌رفت. ضعیف شدن بازار کار در آمریکا می‌تواند دولت جدید آمریکا را بر آن دارد تا بسته‌های کمک اقتصادی بزرگ‌تری را اجرایی کنند. روز چهارشنبه هفته جاری جوبایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا جای ترامپ را خواهد گرفت و انتظار می‌رود به فاصله ۲۴ ساعت طرح یک بسته کمک اقتصادی ۹/ ۱ تریلیون دلاری را به کنگره این کشور ارائه کند. همچنین در اواخر ماه دسامبر هم دولت آمریکا یک بسته ۹۰۰میلیارد دلاری کمک اقتصادی مصوب کنگره را نیز اجرایی کرده بود.

کریس راپکی کارشناس ارشد موسسه MUFG نیویورک می‌گوید: پرواضح است که اقتصاد آمریکا به کمک‌های بیشتری از سوی دولت این کشور نیاز دارد چرا که در شرایط کنونی افزایش تعداد بیکاران به ما نشان می‌دهد روند بهبود بازار کار در کشور متوقف شده و حتی روند نزولی جدی را در پیش گرفته است. در هفته‌ای که گذشت ۱۸۱‌هزار نفر در آمریکا اعلام بیکاری کردند.

عناوین برگزیده