تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۷
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۱۵۵۲۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری مشترک چین و برونئی در صنعت پتروشیمی

می متالز - مدیرعامل سرمایه گذاری مشترک چین و برونئی در حوزه پتروشیمی موسوم به هانگی اینداستریز معتقد است که این سرمایه‌گذاری سبب رونق اقتصاد برونئی شده است.
سرمایه‌گذاری مشترک چین و برونئی در صنعت پتروشیمی

به گزارش می متالز، چن لیانکای به خبرگزاری رسمی شین‌هوا با بیان اینکه این سرمایه‌گذاری مشترک چین و برونئی، به اقتصاد برونئی کمک کرده است، گفت: سال ۲۰۲۰ میلادی برای ما سالی بی‌سابقه و پر از چالش و در عین حال منحصر به فرد بود.

وی افزود: در پایان سال ۲۰۱۹ عملیات در مجتمع پتروشیمی خود واقع در شهرک صنعتی پولائو موارا بسار (PMB) برونئی را آغاز کردیم و در سال ۲۰۲۰ میلادی با شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ (کرونا) روبه‌رو شدیم.

مدیرعامل هانگی اینداستریز تصریح کرد: با وجود چالش‌های ناشی از کرونا، تولید خود در سال ۲۰۲۰ میلادی را در سطح بالا حفظ و بیش از ۶.۳۸ میلیون تن انواع فرآورده‌ نفتی و ۱.۷ میلیون تن فرآورده‌ پتروشیمی صادر کردیم و درآمد خود را افزایش دادیم.

لیانکای ادامه داد: ارزش فروش ما به ۳.۵ میلیارد دلار در کل سال رسید و این رقم به‌طور مستقیم به رشد تولید ناخالص داخلی برونئی در سال ۲۰۲۰ کمک کرد.

صنایع هانگی یک سرمایه‌گذاری مشترک بین گروه ژی‌جیانگ هنگی چین و دامای هانگی، شرکت تابعه زیر نظر صندوق سرمایه‌گذاری توسعه راهبردی دولت برونئی است که به ترتیب ۷۰ و ۳۰ درصد سهام این شرکت مشترک را در اختیار دارند.

هانگی حدود ۳.۴۵ میلیارد دلار در نخستین مرحله پروژه ساخت مجتمع پالایش و پتروشیمی خود در برونئی سرمایه گذاری کرد که در نوامبر ۲۰۱۹ به بهره‌برداری کامل رسید و سرمایه‌گذاری ۱۳.۶۵۴ میلیارد دلاری آمریکا در مرحله دوم پروژه یادشده منتظر چراغ سبز دولت این کشور آسیایی است.

عناوین برگزیده