تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۵۲۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد کلنگ‌زنی شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از کلنگ‌زنی طرح توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر خبر داد.
طرح توسعه کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد کلنگ‌زنی شد

به گزارش می متالز، حمیدرضا ایزدی در مراسم کلنگ‌زنی طرح توسعه واحد صنایع معدنی در فیروزآباد با تاکید بر جلوگیری از خام‌فروشی اظهار داشت: در راستای تحقق جهش تولید عملیات اجرایی واحد طرح توسعه کربنات سدیم سبک و سنگین با ظرفیت تولید یک میلیون و 150 هزارتن با کاربرد محصولات تولیدی صنایع شیشه‌سازی، شوینده و سایر صنایع وابسته فراهم شد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در این شهرستان افزود: با سرمایه‌گذاری 1300 میلیارد تومان زمینه اشتغال برای 500 نفر در شرکت کربنات سدیم شهرستان فیروزآباد فراهم شد.

ایزدی با بیان اینکه احداث این طرح توسط بخش خصوصی با هدف فرآوری مواد معدنی و جلوگیری از خام‌فروشی انجام شده است، گفت: هدف از اجرای این طرح صادرات محصولات معدنی به بازارهای جهانی، تبدیل آن به فرآورده‌هایی با ارزش افزوده بالاتر و تامین مواد مورد نیاز واحدهای صنعتی در راستای تحقق جهش تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به سیاست‌های کلان در ایجاد و توسعه طرح‌های اقتصادی استان و کشور گفت: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود شاهد توسعه این پروژه به ‌عنوان یک صنعت مهم و تاثیرگذار بر صنایع دیگر نیز باشیم.

وی اظهار داشت: تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات داخلی  زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال پایدار و برآورده کردن ارزش افزوده مناسب محصولات تولیدی در سطح استان است که البته از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کند.

ایزدی با بیان اینکه همواره جهت بهره‌برداری کامل از ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تجاری استان فارس تلاش مضاعفی داریم، گفت: به دستور مقام معظم رهبری در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و تحقق جهش تولید با بهره‌گیری و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود زیرساخت‌های لازم فراهم شده تا با مشارکت بخش خصوصی و حمایت سرمایه‌گذاران شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر اقتصاد استان باشیم.

وی به افزایش تولید تعدادی واحدهای صنایع لبنی و غذایی در شهرک صنعتی فیروزآباد اشاره و بیان کرد: یک واحد صنایع غذایی نیز با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد تومان زمینه تولید انواع پنیر پیتزا و فلافل را فراهم کرده که سالیانه 300 تن ظرفیت تولید دارد.

عناوین برگزیده