تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۵۵۲۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران

ابزار طلایی جدیدی در راه بورس کالا

می متالز - سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران از ابزار طلایی جدید بورس کالا خبرداد.
ابزار طلایی جدیدی در راه بورس کالا

به گزارش می متالز، محسن نادری گفت: باتوجه‌ به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی در بازار گواهی سپرده شمش طلا، پیش‌بینی می‌شود این بازار با استقبال سرمایه‌گذاران روبه‌رو شود. به گفته او، باتوجه‌به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلوگرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

وی با بیان این مطلب گفت: کاهش هزینه‌های نگهداری و جابه‌جایی، امنیت حفظ سرمایه برای دارنده اوراق، کاهش فاصله زمانی بین تولید و متقاضی، حذف واسطه‌ها، شفاف‌سازی و کمک به ثبات قیمت‌ها از نتایج راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا خواهد بود.

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران  افزود: استانداردسازی شمش‌های طلا بر اساس ISO۱۷۰۲۵ لحاظ می‌شود و با معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس، هزینه ساخت در خرید (کارمزد یا اجرت و…) حذف می‌شود.

نادری معتقد است با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به‌منظور خرید مواد اولیه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و همچنین افزایش تولید تسهیل خواهد شد.

وی عنوان کرد: همچنین از این طریق قابلیت نقدشوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، نبود محدودیت زمانی برای خرید طلا همراه با ریسک خریدوفروش پایین، حاصل می‌شود.

سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: باتوجه‌به اینکه شرکت طلای زرشوران ۱۰۰ درصد دولتی است و متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، بنابراین ورود به بازار سرمایه باید از طریق مکانیزم‌های قانونی انجام پذیرد.

نادری افزود: با توجه‌ به گسترش بازار سرمایه در میان مردم و استقبال از این بازار و باتوجه‌به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی پیش‌بینی می‌شود، تقاضای کافی و ۱۰۰ درصدی برای فروش گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا وجود داشته باشد.

وی گفت: با توجه‌ به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلوگرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

گفتنی است معدن طلای زرشوران در ۳۵ کیلومتری شمال شهر تکاب و در فاصله ۷ کیلومتری روستای زرشوران واقع شده است.

بر اساس این گزارش، سوت کوچک‌ترین واحد اندازه‌گیری وزن برای طلا به‌حساب می‌آید و هر گرم طلا معادل ۱۰۰۰ سوت است؛ به‌این‌ترتیب اگر حدوداً هر گرم طلا را ۹۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، هر گواهی سپرده شمش طلا (۱۰۰ سوت) معادل ۹۰ هزار تومان می‌شود.

عناوین برگزیده