تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۱۵۵۴۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
نایب رییس انجمن فولاد عنوان کرد؛

خروج از رکود/ فولاد به مدار صعود برگشت

می متالز - نایب رییس انجمن فولاد بیان کرد، بازار داخلی فولاد مستعد تاثیر پذیری از قیمت های جهانی و رشد است.
خروج از رکود/ فولاد به مدار صعود برگشت

به گزارش می متالز، بهادر احرامیان  با اشاره به قیمت جهانی صنعت فولاد گفت: با توجه به واکسیناسیون مردم در دنیا و  آمادگی برای بازگشت به روال عادی، تقاضایی که از یک سال گذشته به تعویق افتاده بود امسال به جریان افتاده و قیمت های جهانی هم با روال صعودی همراه شدند.

وی ادامه داد: با توجه به خروج بازار جهانی فولاد از رکود پیش بینی می شود که روند صعودی و افزایش تقاضا تا ٦ ماه آینده ادامه یابد.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به تاثیر  پذیری بازار داخلی فولاد از روند جهانی گفت: هنوز اتفاق خاصی در بازار داخلی نیفتاده اما به نظر می رسد بازار فولاد هم به طور آهسته به تبع قیمت جهانی تغییر رویه بدهد.

احرامیان با توجه به حاشیه های قیمت گذاری فولاد بیان کرد: اصولا در سیاست گذاری اقتصادی، قیمت گذاری فقط در شرایطی خاص توجیه پذیر است، آن هم زمانی که با انحصار مواجه باشیم؛ یعنی در مواردی خاص و بحرانی مانند توزیع برق ، آب، ایجاد بندرگاه ها و ... دولت می تواند وارد فاز قیمت گذاری شود، در غیر این حالت، قیمت گذاری دستوری دخالت در روند طبیعی اقتصادی محسوب می شود.  اما متاسفانه در بسیاری از مواقع از قیمت گذاری دستوری استفاده می کنیم که نا بجا است.

احرامیان درباره تاثیر صنایع مختلف مانند خودرو سازی، ساختمان سازی و ... بر صنعت فولاد هم گفت: به طور طبیعی تقاضای داخلی هر ساله باید افزایش داشته باشد، اما متاسفانه به دلیل کاهش درآمد ارزی و رشد اقتصادی منفی ، چندین سال است که تقاضای فولاد در کشور روند نزولی به خود گرفته و تغییری نکرده است.

عناوین برگزیده