تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۳
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۱۵۵۵۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۵ و ۷ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالا

می متالز - معاملات بورس کالا طی دی‌ماه نسبت به آذر ماه به ترتیب افزایش ۵ و ۷ درصدی حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد.
افزایش ۵ و ۷ درصدی حجم و ارزش معاملات بورس کالا

به گزارش می متالز، طی دی ماه، ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۳۸ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران، طی ماه گذشته میزبان معامله یک میلیون و ۱۷۶ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۷ هزار و ۷۴ میلیارد ریال بود

در این تالار یک میلیون و ۹۳ هزار تن انواع فولاد، ۵ هزار و ۱۶۰ تن انواع مس، ۳۰ تن کنسانتره فلزات گران‌بها، ۴۸۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۵ هزار و ۹۵۵ تن آلومینیوم، ۸۰۰ تن کک، ۲۰ هزار و ۵۰۰ تن خاک روی، ۴۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن، ۳۰۰ تن چدن و ۵۴ کیلوگرم شمش طلا از سوی مشتریان خریداری شد.

همچنین در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز طی دی‌ماه افزون بر یک میلیون و ۷۰۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۹ هزار و ۷۴ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی معامله شد.

در این تالار بالغ‌بر ۶۰۲ هزار و ۸۵۵ تن انواع قیر، ۲۵۷ هزار و ۵۱۱ تن انواع مواد پلیمری، ۱۲۴ هزار و ۹۶۵ تن مواد شیمیایی، ۶ هزار و ۳۰۰ تن سلاپس واکس و ۵۰۳ هزار و ۷۶۰ تن وکیوم باتوم به فروش رسید.

از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۱۱ هزار و ۸۲۵ تن روغن‌پایه، ۶۹ هزار و ۷۲۵ تن گوگرد، ۲۰۰ تن آرگون و ۱۲۹ هزار تن لوب کات اشاره کرد.

بازار فرعی بورس کالای ایران نیز طی مدت مذکور معامله ۹ هزار و ۵۱۰ تن انواع کالا را تجربه کرد.

همچنین ۱۰ تن و ۵۰۰ کیلوگرم زعفران نیز در تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید.

عناوین برگزیده