تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۵۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صمت در مراسم معارفه سرپرست معاونت معدنی:

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه است/ رشد بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی درآمدهای نفتی

می متالز - معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: جهت‌گیری کلی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است.
جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه است/ رشد بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی درآمدهای نفتی

به گزارش می متالز، سعید زرندی در آیین تودیع و معارفه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: موانع ایجاد شده در صادرات نفت، سبب گرایش همه کشور به سمت صادرات غیرنفتی و به طور خاص به سمت معدن و صنایع معدنی شده است.

وی اضافه کرد: معدن ، صنایع معدنی و پتروشیمی کشور در ایام تحریم فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

 

رشد بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی درآمدهای نفتی

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: می‌توان به بخش معدن و صنایع معدنی برای جایگزینی نفت اتکا کرد و اگر این بخش بخواهد این نقش‌را ایفا کند ، باید ده برابر الان و وضعیت فعلی رشد کند و 70 میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد و این جهت‌گیری است که ما باید در برنامه‌های کلان کشور و وزارت صمت داشته باشیم.

زرندی با بیان این که برای رسیدن به این نگاه مترقی در مورد معادن در کشور باید نگاه جدیدی به این بخش ایجاد شود، تاکید کرد: در این فضای موجود، به این هدف نخواهیم رسید و با این زمین پر از دست‌انداز که در اطراف خود ساخته‌ایم در فکر یک تحول بزرگ نمی‌توان بود و باید این نگاه و رویکرد را تغییر دهیم.

 

رصد قوانین دیگر کشورها در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌ برداری

وی افزود: معاونت معدنی، قوانین کشورهای دیگر را یک بار دیگر مرور کند و کشورهایی که در حوزه‌های اکتشاف و بهره‌برداری فعالیت کرده‌اند را دائما رصد نماید.

 

لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای در صنایع معدنی ایران

معاون طرح و برنامه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها با تاکید بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های توسعه‌ای وزارت صمت در صنایع معدنی ایران گفت: این سازمان‌ها باید با بحث تغییر ساختاری که وزیر محترم صمت هم ماموریت آن را داده‌اند، حرکت کنند.

زرندی با اشاره به ابتکار خوب رزم‌حسینی در راه‌اندازی شورای هماهنگی، بیان کرد: 4 شورای صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی با شخص وزیر جلساتی را برگزار می‌کنند که در آن جا مباحث مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرند و با یک نگاه جدید و خط و مشی‌گذاری مشارکتی با همکاری بخش خصوصی برای این بخش برنامه ریزی شود.

 

جهت‌گیری کلی وزارت صمت حمایت از بازار سرمایه است

وی گفت: در دوره جدید مدیریت معاونت معدنی ، بحث استفاده از ظرفیت بازار سرمایه و هلدینگ‌های معدنی باید ادامه یابد و این نقدینگی سرگردان را پشت حوزه معادن بیاوریم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین افزود: جهت‌گیری کلی وزارتخانه حمایت از بازار سرمایه و تقویت عرضه در این بازار است و نگاه کلی ما این است که از بازار سرمایه تا آن جا که مقدور است حمایت کنیم و این ظرفیت فراوان را پشت حوزه تولید کشور بیاوریم.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استانها گفت: دکتر اسماعیلی از مدیران خوب کشور هستند که هم در دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی و هم در زمان مسولیت معاونت معدنی، تلاش های زیادی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور کرده اند.

زرندی افزود: الان فرصت خوبی است که سعدمحمدی که سال‌ها در ذوب‌آهن و شرکت مس مسوولیت داشتند، و تجربه خوبی در این بخش ها دارند بتواند سیاستهای بخش معدن و صنایع معدنی را هدایت کند.

عناوین برگزیده