تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۲۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۵۵۹۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

400 واحد صنعتی به چرخه فعالیت باز می‌گردند/افزایش 23 درصدی اشتغال در بخش صنعت

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی گسترده وزارت صمت برای احیای واحدهای غیرفعال در شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: امیدواریم طی دو ماه آینده شاهد فعال شدن بیش از 400 واحد صنعتی غیرفعال باشیم.
400 واحد صنعتی به چرخه فعالیت باز می‌گردند/افزایش 23 درصدی اشتغال در بخش صنعت

400 واحد صنعتی به چرخه فعالیت باز می‌گردند/افزایش 23 درصدی اشتغال در بخش  صنعت | خبرگزاری فارس

به گزارش می متالز، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز دردیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با ارائه گزارشی از وضعیت تولید محصولات صنعتی و صنایع معدنی در کشور اظهار کرد: ما شاهد افزایش 10 درصدی تولید فولاد، 12 درصدی تولید مص و 51 درصدی تولید آلومینیوم باشیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت صمت برای کاهش تاثیر تحریم ها تلاش های بسیاری داشته است، بیان کرد: در تامین به موقع کالاهای مورد نیاز مردم اقدامات قابل توجهی از سوی وزارت صمت انجام شده است.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال در بخش صنعت شاهد افزایش 23 درصدی هستیم، گفت: در بخش صنعت و صنایع معدنی در کشور وضعیت مطلوبی را شاهد هستیم و هر روز تعداد واحدهای جدید و صادرات محصولات ساخت ایران افزایش می یابد.

وی از برنامه ریزی گسترده وزارت صمت برای احیای واحدهای غیرفعال در شهرک های صعنتی خبر داد و افزود: امیدواریم طی دو ماه آینده شاهد فعال شدن بیش از 400 واحد صنعتی غیرفعال باشیم.

رزم حسینی از افزایش تجارت بازرگانی ایران به حدود ۵۷ میلیارد دلار خبر داد و گفت: در شرایط کنونی وضعیت تجارت و صادرات محصولات ایرانی مطلوب است.

وی از اعلام ممنوعیت واردات کالاهای غیرضروری خبرداد و گفت: تنها کالاهایی مانند مواد اولیه واحدهای صنعتی، تجهیزات مورد نیاز آنها و کالاهای اساسی وارد کشور می شود.

وزیر سمت با اشاره به اینکه تامین چند کالای مهم نظیر گندم، ذرت و روغن برعهده این وزارتخانه است، تصریح کرد: این کالاها به مقدار نیاز تامین شده و در خصوص تامین نهادهای دامی نیز وضعیت خوبی داریم.

عناوین برگزیده