تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۱۵۶۱۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع صادرات سنگ‌آهن را لغو کرد

می متالز - مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر صادرات گمرک، موانع صادراتی سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله را لغو کرد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع صادرات سنگ‌آهن را لغو کرد

به گزارش می متالز، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به مدیرکل دفتر صادرات گمرک، موانع صادراتی سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله را لغو کرد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در تیرماه سال جاری، در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی، صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله را صرفا با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز دانسته و اعلام کرد که به منظور حمایت از تولیدکنندگان فولاد و ضرورت توجه به ارزآوری زنجیره تولید این محصولات، هر گونه صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله فقط در شرایطی مجاز خواهد بود که نیاز تولیدکنندگان فولاد کشور تأمین شده باشد.

حال سعید عباسپور، مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای خطاب به علی‌اکبر شادمانی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران بخش نامه قبلی این وزارتخانه در رابطه با صادرات اقلام مذکور تنها با مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی را منتفی اعلام کرد.

عناوین برگزیده