تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۴
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۵۶۴۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بیت کوین بدترین هفته چند ماه اخیر را پشت سر گذاشت

می متالز - بیت کوین علیرغم افزایش بی سابقه ارزش در سال گذشته میلادی، هنوز هم شدیداً بی ثبات است و با سقوط تا ۳۰ هزار دلار، بدترین هفته خود را طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشته است.
بیت کوین بدترین هفته چند ماه اخیر را پشت سر گذاشت

به گزارش می متالز، بیت کوین در بحبوحه ترس از قوانین سفت و سخت‌تر، بدترین هفته خود را طی چند ماه گذشته پشت سر گذاشت و به کمتر از ۳۰ هزار دلار (۲۱۹۰۰ یورو) رسید.

این ارز دیجیتال که در ماه ژانویه به بالاترین رقم یعنی ۴۲ هزار دلار رسیده بود، در حال حاضر ۳۲ هزار دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران در اواخر همین ماه به مشتریان هشدار داده بودند که  اگر پول خود را در سرمایه‌های مجازی مثل بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند باید آماده یک ضرر و زیان بزرگ باشند.

ارزش کل بیت کوین های در گردش در ماه گذشته برای اولین بار به نیم تریلیون دلار رسید یعنی ویزا را پشت سر گذاشت و به بزرگترین سرویس مالی جهان تبدیل شد.

بیت کوین سال ۲۰۲۰ را با حدود ۷ هزار دلار افزایش  آغاز کرد. علیرغم افزایش ارزش بالای آن در سال گذشته میلادی، بیت کوین هنوز هم شدیداً بی ثبات است و متخصصان در مورد استفاده از آن به عنوان سرمایه‌گذاری تردید دارند.

اطلاعات صنعتی نشان می‌دهد حدود ۱۳ درصد از بیت کوین‌های موجود در جهان که ۸۰ میلیارد دلار از کل ۶۰۰ میلیارد دلار ارزش آن را تشکیل می‌دهد، تنها متعلق به ۱۰۰ حساب شخصی است. ۴۰ درصد از بیت کوین های موجود به ارزش ۲۴۰ میلیارد دلار به ۲۵۰۰ حساب شناخته شده از ۱۰۰ میلیون حساب موجود تعلق دارد.

بنابراین متخصصان نگرانند این دارندگان حجم وسیع این ارز مجازی باعث سقوط بازار شوند و به‌راحتی قیمت را تغییر دهند.

به علاوه، در ماه های اخیر اقدامات بزرگی در خصوص ارزهای مجازی انجام شده است. پی پل اعلام کرده در پلتفرم خود از ارزهای مجازی استفاده می‌کند. این سرویس پرداخت مالی که مقر آن در کالیفرنیا است، به مشتریانش اجازه می‌دهد ارزهای مجازی را مستقیماً از حساب پی پل خود خریداری کرده، نگه دارند و به فروش برسانند.

دارندگان حساب در آمریکا می‌توانند با سکه‌های دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لیت کوین طی هفته‌های آینده معامله کنند.

عناوین برگزیده