تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۵
بازدید: ۱۰۹
کد خبر: ۱۵۶۶۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون اول رییس جمهور اعلام کرد:

دستور بازنگری در شیوه‌نامه تنظیم فولاد با تاکید بر پرهیز از علامت منفی به بورس

می متالز - معاون اول رئیس جمهور ضمن دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد به نهاوندیان اعلام کرد: به‌گونه‌ای در اصلاح شیوه‌نامه اقدام شود که هیچ علامت منفی به بورس داده نشود.
دستور بازنگری در شیوه‌نامه تنظیم فولاد با تاکید بر پرهیز از علامت منفی به بورس

به گزارش می متالز، کاظم چهره گشا رئیس دفتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در پی نامه وزیر کار به محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، دستور بازنگری و اصلاح شیوه‌نامه عرضه و تقاضای زنجیره فولاد با تاکید بر حمایت از بورس را صادر کرد.

بنابراین گزارش، محمد شریعتمداری وزیر کار در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور اعلام کرد: با توجه به سهم ۱۵ درصدی صنعت فولاد در بازار سرمایه، شیوه‌نامه تنظیم بازار فولاد علاوه بر کاهش صادرات این صنعت، باعث آسیب جدی به سرمایه و اعتماد مردم و ناامنی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خواهد شد. وزارت کار و شرکت‌های تابعه، سهم ۲۰ درصدی از معادن و صنایع فولادی دارند و نظرات آنها در تدوین شیوه‌نامه اخذ نشده است.

وی درخواست کرد  شیوه نامه تنظیم بازار فولاد با هماهنگی وزارتخانه های صنعت، کار و اقتصاد و مشارکت شرکت های بزرگ فولادی و تشکل های این زنجیره به گونه ای اصلاح شود که مشخص، شفاف، صریح و بدون امکان اعمال سلایق شخصی و غیرکارشناسی باشد و از ایجاد رانت توسط برخی افراد که مصداق واضح این موضوع هستند، جلوگیری شود.

برای مشاهده ی نامه به قسمت دانلود مراجعه کنید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده