تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۱۵۶۷۷۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به سفر وزیر صمت به مجتمع مس شهربابک عنوان کرد:

افزایش 2،5 برابری ظرفیت تولید با آغاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای جدید

می متالز - مهندس حسین ابراهیمی‌نسب مدیر مجتمع مس شهربابک با اشاره به مراسم کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های توسعه این مجتمع توسط مهندس علیرضا رزم حسینی وزیر محترم صنعت معدن و تجارت و هیات همراه گفت: در این مراسم 5 پروژه به ارزش بیش از 10000 میلیارد تومان و کارآفرینی مستقیم برای حدود 1000 نفر کلنگ‌زنی شد.
افزایش 2،5 برابری ظرفیت تولید با آغاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای جدید

به گزارش می متالز به نقل از مس پرس، وی با اشاره به تعریف پروژه فاز دوم تغلیظ گفت: این پروژه سالانه 150 هزار تن کنسانتره به ظرفیت مجتمع اضافه می‌کند و با سرمایه‌گذاری 180 میلیون یورو و بیش از 3000 میلیارد تومان به اتمام خواهد رسید.

مدیر مجتمع مس شهربابک دپوی 100 میلیون تن عیار 0/25 درصد و نیز وجود 50 هزار تن سولفور کم‌عیار معدنی را دلیل برنامه‌ریزی برای طراحی و ساخت پروژه تغلیظ سولفورهای کم‌عیار عنوان کرد و اظهار داشت: در این پروژه حدود 60 هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره اضافه می‌شود.

ابراهیمی نسب گفت: با توجه به وجود دپو ی سرباره با عیار متوسط سه درصد از سالیان گذشته در محل کارخانه ذوب خاتون آباد و با توجه به قیمت جهانی مس و استفاده از تکنولوژی  های جدید، شرکت ملی مس برای تولید و بهره‌وری بیشتر اقدام به برنامه ریزی و اجرای طرح تأمین کنسانتره، از محل فلوتاسیون سرباره‌های خاتون‌آباد نمود که در این دیدار کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: افتتاح این سه طرح به‌تنهایی می‌تواند تولیدات مجتمع مس شهربابک را به دونیم برابر حد فعلی افزایش دهد.

مدیر مجتمع مس شهربابک دو پروژه تولید روزانه 500 تن آهک و انتقال آب خلیج‌فارس به معدن میدوک و ذوب خاتون‌آباد را با سرمایه‌گذاری 20 میلیون یورو و 1000 میلیارد تومان که در طرح‌های تغلیظ استفاده می‌شود را از دیگر طرح‌های این دیدار معرفی نمود و همچنین از طرح‌های توسعه دیگری برای رشد جهش تولید و کاهش هزینه‌های مجتمع نظیر اتصال ذوب خاتون اباد به خط راه‌آهن  سراسری نام برد.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده