تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۱۵۶۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام آخرین برنامه های حفاری شمال و پروژه های سودآور از زبان مدیرعامل

می متالز - مدیرعامل شرکت حفاری شمال گفت: شرکت حفاری شمال با توجه به موضوع «مدیریت دانش» و برخورداری از برجسته ترین متخصصین کشور علاوه بر خدمات حفاری در داخل، به صادرات خدمات حفاری نیز میپردازد.
اعلام آخرین برنامه های حفاری شمال و پروژه های سودآور از زبان مدیرعامل

به گزارش می متالز، مسعود عیدی توضیح داد: صـنعت نفـت، صـنعتی تکنولـوژی محـور اســت و توسـعه آن نیازمنـد اسـتفاده از تکنولوژی های روز دنیا مـی باشـد. هرچـه سـطح تکنولـوژی کـاربردی در دسـتگاه هـا و تجهیزات مورد استفاده بالاتر باشد، فرآیند اکتشاف، توسعه و استخراج از میادین نفتی و گازی بهبود یافته و مدیریت مخازن بهینه می گردد.

وی افزود: بنابراین به منظـور عملکـرد بهتـر در سرمایه گذاری و انجام پروژه های نفتی، لازم است از تجهیزات جدید و تکنولوژی هـای نـو در فرآیند تولید استفاده شود. از آنجایی کـه خلـق تکنولـوژی نیازمنـد سـرمایه، نیـروی انسانی و زمان زیادی است، تمام کشورها نمی توانند به تولیـد آن بپردازنـد و بایـد آن را انتقــال دهنــد. انتقــال و توســعه تکنولــوژی تــأثیرات بســیاری در اکتشــاف، توســعه و بهره برداری از میادین نفتی و گازی دارد و سبب کـاهش هزینـه هـای تولیـد مـی گـردد.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال در خصوص تلاش این شرکت برای بهره‌مندی از تکنولوژی‌های روز این صنعت گفت: شرکت حفاری شمال به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی حرفه‌ای، روند تحولات نظام‌های مدیریتی را با دقت رصد کرده و همواره تلاش کرده است تا خود را با شیوه‌های جدید و مدرن تفکر سازمانی همگام سازد و از سال‌ها قبل توجه به موضوع “مدیریت دانش” و ایجاد سازمانی با سرمایه فکری را در مرکز تصمیم‌سازی‌های خود قرار داده است. بر همین اساس طی سال‌های اخیر شماری از برجسته‌ترین متخصصان پیشکسوت صنعت حفاری ایران در قالب نظام انتقال تجربه در شرکت حفاری شمال حضور یافته‌اند و کوشیده‌اند تا تجربه و دانش تخصصی خود را به نسل جوان شرکت منتقل کنند.

عیدی با بیان تکنولوژی حاضر در شرکت ادامه داد: این شرکت با در اختیار داشتن ۹ دستگاه حفاری در خشکی و ۳ دستگاه حفاری پایه‌دار (Jack Up – سکوهای دریایی) عهده‌دار ارائه خدمات حفاری در اقصی نقاط ایران در خشکی و دریا و همچنین  تنها شرکت صادرکننده خدمات حفاری در ایران می‌باشد که توانسته سالیان سال با عملکرد بسیار مناسب در خدمت صنعت نفت ایران باشد. این شرکت در بخش خدمات فنی نیز با در اختیار داشتن ۱۱ دستگاه پمپ تراک سیمان زنی و تجهیزات سیمان‌کاری در دریا و خشکی، ۵ دستگاه نمودارگیری از گل حفاری، تجهیزات RTTS و  Dry Test، تجهیزات راندن لوله جداری، تجهیزات Bulk Plant، تجهیزات سرچاهی (Well Head) خدمات گسترده‌ای را به کارفرمایان داخلی و خارجی خود می‌دهد.

وی یادآور شد: سال مالی شرکت حفاری شمال ۲۹ اسفند می باشد لذا سال مالی این شرکت هنوز به تمام نرسیده است. همانگونه که مستحضرید بیش از ۸۰ درصد درآمد های شرکت ارزی می باشد، با توجه به افزایش نرخ ارز در شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۹ و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، سود شرکت حدود ۲۶ درصد از اولین پیش بینی سود ناخالص خود فراتر بوده است.

مدیرعامل شرکت حفاری شمال با اشاره به عملکرد شرکت در صرفه‌جویی منابع گفت: این شرکت به منظور استفاده بهینه از وجوه نقد با مدیریت هزینه ها، جلوگیری از خروج وجه نقد از شرکت، صرفه جویی در هزینه های مالی اقدام به دریافت دو پروژه به نام های مارون آسماری ۱.۴ و گلخاری به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون یورو نموده که در سالهای ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ نمود سودآوری پروژه های یاد شده در صورتهای مالی بیشتر افشا خواهد شد.

عیدی در ادامه افزود: در جهت افزایش بهره وری و نگهداشت سطح، اقدام به انجام افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل سود انباشته نموده است، که پس از اخذ تاییدیه حسابرس مستقل در مرحله دریافت مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار تهران می باشد و به محض دریافت مجوز اقدام به برگزاری مجمع عمومی فوق العاده در این خصوص خواهد نمود.

وی در پایان با بیان وضعیت بازارگردانی سهام شرکت حفاری شمال گفت: این شرکت در نهم مهرماه ۱۳۹۹ شرکت بورس بهگزین را به عنوان بازارگردان خود به معاونت بازار سرمایه معرفی نموده است. بازارگردان این شرکت تمامی تلاش خود را در بهتر انجام دادن وظایف اصلی خود ازجمله افزایش نقدشوندگی از طریق تنظیم عرضه و تقاضا، کنترل دامنه نوسانات در یک محدوده معین و جلوگیری از نوسانات شدید نموده است. به گونه ای که سهام شناور این شرکت طی مدت محدود از ۳۶.۶۵ به ۳۷ درصد افزایش یافته است.

عناوین برگزیده