تاریخ: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۱۵۶۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرماندار شهرستان آران و بیدگل:

کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی توسط دو شرکت فولاد سپید فراب کویر و فرش قیطران طلایی نمایانگر تحقق «جهش تولید» در این شهرستان است/ امروز نماد عینی و عملیاتی مقابله با دشمنان ملت ایران در حوزه مسائل اقتصادی کمک به اشتغال‌زایی، کارآفرینی، تولید ثروت و توزیع عادلانه ثروت است

می متالز - فرماندار گفت: عموم تولیدکنندگان و صنعتگران شهرستان آران و بیدگل جهت اشتغال‌زایی حداکثری و کمک به کاهش نرخ بیکاری قدردانی می‌کنم.
کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی توسط دو شرکت فولاد سپید فراب کویر و فرش قیطران طلایی نمایانگر تحقق «جهش تولید» در این شهرستان است/ امروز نماد عینی و عملیاتی مقابله با دشمنان ملت ایران در حوزه مسائل اقتصادی کمک به اشتغال‌زایی، کارآفرینی، تولید ثروت و توزیع عادلانه ثروت است

به گزارش می متالز، دکتر اسماعیل بایبوردی فرماندار این شهرستان با ابراز خرسندی از کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی توسط شرکت فولاد سپید فراب کویر و فرش قیطران طلایی در شهرستان آران و بیدگل گفت: کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی نمایانگر تحقق شعار «جهش تولید» و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور است.

وی تولیدکنندگان و صادرکنندگان شهرستان آران و بیدگل را قهرمانان ملی و عاملان ترویج در رونق و جهش تولید خطاب کرد و افزود: تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در شهرستان آران و بیدگل توانسته است این شهرستان را در رتبه نخست تولید فرش ماشینی کشور و رتبه دوم جهان تبدیل کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل کشورهای همسایه و اروپایی را از جمله بازارهای هدف صادرات محصولات این شهرستان عنوان کرد و افزود: محصولات این شهرستان به بیش از ۲۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

وی شهرستان آران و بیدگل را پایتخت و قطب اول تولید فرش ماشینی در کشور عنوان کرد و افزود: مساعدت حداکثری دستگاه‌های اجرایی و غیراجرایی از تولید فرش ماشینی، زمینه‌های جهش تولید این محصول را فراهم می‌کند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با ابراز خرسندی و قدردانی از صادارات غیرنفتی توسط صادرکنندگان این شهرستان گفت: تولیدکنندگان شهرستان آران و بیدگل «اعتماد به نفس» را جایگزین «اعتماد به نفت» کرده‌اند و این یکی از مزیتهای مردم این خطه کویری تولیدپایه و صنعت‌پایه است.

دکتر بایبوردی یکی از راههای تامین هزینه‌های اداره کشور را مالیات بر درآمد اعلام کرد و گفت: باید با حمایت از تولید و تولیدکنندگان زمینه‌های جدا کردن بند ناف بودجه کشور از بند ناف نفت را فراهم کنیم.

وی با اشاره به لزوم حمایت جدی و حداکثری دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول اضافه کرد: برای گذر از اقتصاد تک محصولی در شهرستان آران و بیدگل، توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌های زودبازده اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات ضروری است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: با فعالیت ۸۱۰ واحد صنعتی و اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی این شهرستان و نیز صادرات توانسته‌ایم نقش مهمی در ثروت‌آفرینی، توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار ایفا کنیم.

وی ارتباط و تعامل تولیدکنندگان فرش ماشینی شهرستان آران و بیدگل با اتاق‌های بازرگانی شهرها و کشورهای مختلف را راهی برای بهبود و ارتقای وضعیت اقتصادی، صادرات و اشتغال پایدار این شهرستان عنوان کرد و افزود: این مهم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در توسعه کسب و کار و درآمد پایدار شهرستان داشته باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان آران و بیدگل همچنین از امکان‌سنجی ایجاد «شهرک پوشاک، منسوجات و کیف و کفش» در این شهرستان نیز خبر داد و گفت: راه‌اندازی چنین شهرکی با توجه به وجود افزون بر ۶۰۰ واحد تولید فرش ماشینی و ریسندگی می‌تواند منطقه را به قطب تولید فرش ماشینی، پوشاک و منسوجات در کشور تبدیل کند.

دکتر بایبوردی ادامه داد: طرح ساخت شهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های نمک حاصل از دریاچه نمک و کویر در این شهرستان با هدف جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اشتغال‌زایی، کارآفرینی و جلوگیری از مهاجرت جوانان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در شهرستان کویری و نمکی آران و بیدگل امکان‌سنجی می‌شود.

عناوین برگزیده