تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۵۶۹۲۰
سرویس خبر : انرژی
رضاخواه در تشریح محل تامین افزایش یارانه‌های پیشنهادی:

منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش فرآورده‌های نفتی محل تامین منابع افزایش یارانه‌ها

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: بخشی از درآمد حاصل از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به همراه منابع حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی برای پرداخت افزایش یارانه‌های نقدی در نظر گرفته شده است.
منابع حاصل از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و فروش فرآورده‌های نفتی محل تامین منابع افزایش یارانه‌ها

مجتبی رضاخواه

به گزارش می متالز، مجتبی رضاخواه عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس در واکنش به خبرسازی برخی رسانه‌ها درباره درباره اینکه این کمیسیون محل تامین افزایش یارانه‌های پیشنهادی‌ خود را شفاف بیان نمی‌کند، گفت: کمیسیون تلفیق بودجه با شفاف‌سازی کلیه منابع درآمدی تبصره 14 را مشخص کرده است.

وی ادامه داد: اختلاف قیمت ارز 4200 تومانی با نرخ ارز آزاد یکی از منابع درآمدی در تبصره 14 است، بخشی از درآمد حاصل از محل حذف ارز 4200 تومانی برای پرداخت یارانه کالاهای اساسی و بخشی دیگر برای یارانه دارویی در نظر گرفته شده است. دو منبع دیگر هم پرداخت یارانه‌ها از محل فروش فرآورده‌های نفتی در داخل کشور و فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی تامین خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه محل افزایش یارانه‌های نقدی کاملا مشخص بوده و عمدتا مربوط به منابع درآمدی حاصل از حذف ارز 4200 تومانی است، اظهار کرد: 106 هزار میلیارد تومان از محل حذف ارز 4200 تومانی بدست آمد که حدود 33 هزار میلیارد تومان از این محل برای تامین دارو تخصیص پیدا می‌کند و مابقی آن هم حدود 73 هزار میلیارد تومان برای افزایش یارانه‌ها در نظر گرفته شده است. بنابراین منابع حاصل از حذف رانت ارز 4200 تومانی، را میان حدود 77 میلیون نفر و افراد نیازمند توزیع و پرداخت خواهد کرد.

عناوین برگزیده